Vilka ska ner till Chamonix säsong 07

Kjorling

Ny medlem
Vore kul om alla som ska ner på säsong till Chamonix
skriver i tråden, så man har koll på vilka som ska ner.

Själv drar jag ner i januari för
att stanna till maj nångång.

Tjena! Jag och fem av mina polare skall stanna=) Bor på balme 210 över bar 74:) kom och besök oss!:D

Jag och mitt posse från Stockholm, Göteborg och Uppsala ska ner i början av januari för att stanna till typ maj=P Kommer att bo i Cham Sud på Résidence Triolet.

Hallu.
Tänkte dra ner i slutet av dec och stanna säsongen ut. Ska bo tillsammans med WoOowoo o Ludish i Cham sud. Får du syn pa en nudelskalle mitt i backen som verkar ha noll koll och med storsta sannorlikhet inte har det heller är det troligtvis mi.
=D/ Tintin

jag ska ner i slutet av dec. hänger troligtvis i april ut åtminstonde. dock har jag ingenstans att bo än, men det löser sig alltid. nån som har en ledig plats?! säg till isåfall. står framför er i grekken =)

Jag jobbar med Lion den här säsongen, kommer bo i sud och förmodligen hänga på southbar mer än hälsan tillåter...
Åker ner innan lucia, stannar till slutet av april.

Jag ska också ner.
Førhoppningsvis ska jag bo på Grepon, men om det inte blir så ska jag bo någonstans dær gendarmerna inte hittar mig.
Jag ska aldrig någonsin hænga på Southbar.

Fasen det var ju ett par, blir nog hel grymmt. Min första säsong, tjackade liftkort på chams hemsida, var ju 30% rabbat.

Jag skall ner men det kommer kanske ta några år för är bara 14 än så länge:P:Dhahahahaha

Jag ska ner nästa säsong med största sannolikhet. Jobba som nattportier på något hotell som vänner till familjen äger eller hur det nu var.

Vet ni något om sådant jobb? Jag får tydligen gratis mat och husrum och kan knäcka extra i baren för cash, sen är det åkning för hela slanten.

låter inte som så mycket skidåkning om du skall jobba käka sova och jobba extra :P ta bort två tycker jag.

Jobba
Käka
Åka

då kan du knapra anfetamin istället för att sova vettja!

Micke_Finland sa:
Jag ska också ner.
Førhoppningsvis ska jag bo på Grepon, men om det inte blir så ska jag bo någonstans dær gendarmerna inte hittar mig.
Haha, varfor ha en grudge mot Spyan? Snodde bummarna alla brudar nar du var dar senast eller, hehe:)

Micke_Finland sa:
Jag lovar dig att pensionärerna som bor på Grepon kommer ringa farbror Gendarme varenda kväll... Helt sjukt vad gnälliga de som bor där är! Mycket säkrare på spyan;)

Dave_Spruce sa:
Micke_Finland sa:
Jag ska också ner.
Haha, varfor ha en grudge mot Spyan? Snodde bummarna alla brudar nar du var dar senast eller, hehe:)
Tof undrade samma sak och jag svarade såhær:

Jag tycker det. Mest beror det væl på att jag inte giller svenskar i grupp. Eller egentligen alla nationaliteter i grupp.
South Bar representerar allt det jag inte gillar med Chamonix. Hela stællet kænns fejk på något sætt. Alla ser likadana ut och har likadana åsikter, eller brist på dom.
Plast, kænns som ett bra ord att beskriva stællet med.
Men det ær ju bara min åsikt då. Du kommer sækert ha jættekul dær ;)

Lova mig bara att du inte sållar dig till skaran som hela vintern aktivt jobbar på att få goggles-brænna før att sedan stolt visa upp den på bartømningen med ett fånigt flin på læpparna. Lova!
Och ja, jag var dær på bartømningen. Var ju tvungen att prøva på det. Stannade dock inte længe, eftersom det var 50 grader varmt dærinne och dom vægra slæppa ut folk før att ta luft.

Smaken ær ju, som bekant, delad. Lyckligtvis finns det flera utestællen i Chamonix.

GurraGotama sa:
Micke_Finland sa:
Jag lovar dig att pensionärerna som bor på Grepon kommer ringa farbror Gendarme varenda kväll... Helt sjukt vad gnälliga de som bor där är! Mycket säkrare på spyan;)
Vi snackar nog om olika saker. Jag syftade på parkeringen vid dalstationen till Aiguille du Midi-kabinen. Home of the trailer trash. Borde væl egentligen skrivit Grépon, førresten.

Micke_Finland sa:
Dave_Spruce sa:
Micke_Finland sa:
Jag ska också ner.
Tof undrade samma sak och jag svarade såhær:

Jag tycker det. Mest beror det væl på att jag inte giller svenskar i grupp. Eller egentligen alla nationaliteter i grupp.
South Bar representerar allt det jag inte gillar med Chamonix. Hela stællet kænns fejk på något sætt. Alla ser likadana ut och har likadana åsikter, eller brist på dom.
Plast, kænns som ett bra ord att beskriva stællet med.
Men det ær ju bara min åsikt då. Du kommer sækert ha jættekul dær ;)

Lova mig bara att du inte sållar dig till skaran som hela vintern aktivt jobbar på att få goggles-brænna før att sedan stolt visa upp den på bartømningen med ett fånigt flin på læpparna. Lova!
Och ja, jag var dær på bartømningen. Var ju tvungen att prøva på det. Stannade dock inte længe, eftersom det var 50 grader varmt dærinne och dom vægra slæppa ut folk før att ta luft.

Smaken ær ju, som bekant, delad. Lyckligtvis finns det flera utestællen i Chamonix.
sorry, du tycker fel:)

´Ni som inte vill gå till southbar/monkeys/chambre neuf kan ju gå till Le tof....ni fattar när ni kommer ner

Angående le Tof så har vi længe misstænkt att det hela ær en konspiration, och att stællet har den stæmpeln bara før att hålla bort engelsmænnen.

Har dock aldrig vågat mig dit før att prøva ut teorin.

Micke_Finland sa:
Angående le Tof så har vi længe misstænkt att det hela ær en konspiration, och att stællet har den stæmpeln bara før att hålla bort engelsmænnen.

an en gang har du fel.. its all true, och forresten, vad ar fel pa engelsmannn forresten? :)

Dave_Spruce sa:
Micke_Finland sa:

an en gang har du fel.. its all true, och forresten, vad ar fel pa engelsmannn forresten? :)
Inte vet jag. Fråga fransmænnen.

Holla!!! Seees på South Bar.. Jugger, Yenker, Pakkiser, Svensker, Norrbaggare, Sprucer, Hardasses, Emiiil, Frasser, English-coolies, Daves, Narkiser, Stockholms Veckisar, alla i hoppa.... Kom kom, South Bar, rocks!
Men, Davvve.. Inget mer jobb eller? Jeg skal kansje ned en tur i midten på Januari..

Nope Even blir inget chamonix för mig i år, har emmigrerat till Australien. Var inte välkommen i Europa längre.. Dock vet jag inte hur jag ska klara mig här, FINNS JU INGEN FERNET ATT KÖPA!! Jag vet, sjukt, men sant... Så inga skidor (läs: Fernet) i år. Söker andra rides istället. Ska hit i helgen och surfa:

http://www.surfskolan.nu/pixelpost/images/20061125172007_red-wa-6.jpg

Kan nog bli gaaaanska så nice:)

Tillbaka
Topp