Vilka ska söka till freeridegymnasiet 2009/2010

Kinkan sa:
simpyz sa:
är inte riksintag när dom tar in från hela landet?
när det är riksintag så kan inte hem-kommunen säga ifrån om någon söker till ett sådant gymnasium utanför kommunen. Därför så många som sökt till freeridegymnasiet har blivit nekade av sina snålkommuner :)
alla kommuner som säger nej är för att dom förlorar pengar på varje elev för då får dom ingen skolpäng och då förlorar dom mer o mer pengar ...

Jag skulle ha sökt men sen hörde jag med kommunen att jag inte får för dom är så jävla snåla så det blir åre istället :)

Pl0PPEN sa:
Kinkan sa:
simpyz sa:
är inte riksintag när dom tar in från hela landet?
när det är riksintag så kan inte hem-kommunen säga ifrån om någon söker till ett sådant gymnasium utanför kommunen. Därför så många som sökt till freeridegymnasiet har blivit nekade av sina snålkommuner :)
alla kommuner som säger nej är för att dom förlorar pengar på varje elev för då får dom ingen skolpäng och då förlorar dom mer o mer pengar ...
det kostar exakt lika mycket för kommunen om du kommer in i malung som om du skulle komm in på VIG. Det enda som skiljer är att det är riksintag på VIG och då har inte kommunen något att säga till om.

Står att man ska söka innan 1 februari men vi ska lämna in vår ansökning den 15e`?
Detta betyder att jag inte kommer kunna komma in?

Korkskruvarn sa:
Står att man ska söka innan 1 februari men vi ska lämna in vår ansökning den 15e`?
Detta betyder att jag inte kommer kunna komma in?
det står ju att det är olika på från skola tilll skola men brukar vara runt den första

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp