Vilka skidor får flest reklamationer

Jag har mycket erfarenhet av Head MadTrix , mojo samt Fischer airstyle. Inte en enda reklamation i år fastän skidor av den typen får utstå en hel del. Vilka mer märken med twintip skidor har en sådan kvalitet. Ge exempel på hur era skidor har funkat och hur ni har blivit bemötta när ni har försökt reklamera trasiga skidor

I det engelska språket finns knappt några sammansatta ord. "Twin tip" är två engelska ord! Vill ni skriva samman dem får ni först översätta. Låter dock något underligt med tvillingspets. Man associerar då lätt till underkläder för kvinnor :)

Pocket Rocket håller åtminstone inte för tuff åkning, enligt egen erfarenhet.

Tobbe > Ja, ska man dra det till sin spets(!) så är kanske "twin tip-skida" det MEST rätta. Gränsen för när man försvenskar skrivsättet och stavningen är ganska subjektiv. Man kan dock skriva ihop "twin" och "tip" (jmf. off pist - offpist). I alla fall är "twin tip skida" eller "twintip skida" inte rätt under några omständigheter.

jag vet att rossignol har stora problem med sina racingskidor. oftast är de belaget som lossnar från skidan..

en på skid köpte ett par twintips från extrem (fula, såg ut som estrellas chipspåsar) och dom knäcktes direkt...har hört att många har råkat ut för liknande med extrems skidor

nej mina extrem har inte knäkts änu men i vintras så flög ena frambindningen iväg ..... inte så kul att oka på en skida ner för en lång jävla svart backe .... då snackadar vi mjölksyra :(

mm vet också en vars extrem skidor gick sönder ganska lätt.. vetefan om det var belaget eller ovansidan av framspetsen som släppte..

jaja har aldrig kört på annat än teneighty men enligt mig är dom väldigt stryktåliga, mina är hela än iallafall:D

Extrem har haft lite problem med sitt belag samt att de släppt mellan belag och stålkant ibland..synd...
Annars är det förvånansvärt lite rekl. på skidor. Har fått tagit emot någon Ross. någon gång men oftast är det skador som inte uppstått av fabrikationsfel utan av att åkaren kört sönder skidorna på olika sätt.. ----> INTE reklamation..

Mvh//

Tillbaka
Topp