Vilka skidor passar mig?

w_ille

Ny medlem
Vilka skidor passar mig?
tjena.
jag skulle vilja ha lite hjälp med skidor nu till vinter?

Jag är 175cm lång
Väger runt 55kg
Har kört skidor sen jag var 3 år (har kört i val d'isere varje vinter och påsk) inte för att skryta men jag e riktigt duktig :P

Jag gillar att köra slalom kunna leka roligt i pisten, stora/små svängar. Jag vill oxå ha mkt carwing. Jag hoppar inte så mkt men lite. Vill inte ha alltför mjuka skidor, man ska behöva trycka till dom i kurvorna.

Förra året körde jag på Salomon streetrace 800, dom var riktigt sköna.

nu vet ni lite om mig, vad ska jag köpa förnågra nu då?

Vilka skidor passar mig?
jag åkte på ett par salomon streetracer 3000 förra året och dom är sjukt grymma i pisten jag skulle verkligen rekomendera dom om du söker en bara pistskida.

jag åker inte längre på dom då jag har sökt mej mer åt den opistade terrängen och dom
stora knölarna i backen.

men om du vill åka pist testa ett par sånna!

Vilka skidor passar mig?
ett par head xrc 500 alt 800 kanske skulle kunna vara något?

men enklast är att testa själv under nån testhelg eller om man som du inte verkar åka så mycket hyra och prova sig fram.

fast om salomonskidorna du har passar bra, är hela och inte urvuxna varför inte forsätta köra på dom?

Senast ändrad:
Vilka skidor passar mig?
blir nog bra. men kan bli lite mjuk. varför inte satsa på ett par head xrc 300 ? flera sportkedjor kör dessutom kampanjpris på skidan nu till jul...

och till matti_skidor:
vågar du gå fram säga det där till någon av eleverna på skidgymnasiet? tror inte det. åker dessa bättre skidor än dej även när de inte åker bana - tveklöst ja. ;P

men om du inte visste det så nötte även jon olsson, wester, sverre mfl portar en gång i tiden. kanske dags även för dej att börja nöta lite port i GSK istället för att vara stor i orden och bara sladda runt? ;P

............................................................................

Tillbaka
Topp