Vilka skidor ska jag köpa?

• Trådstartare Trådstartare aron_ostman
  • Start datum Start datum
A

aron_ostman

Guest
Hej!
Jag undrar om ni har några skidor ni skulle kunna rekomendera åt mig som är ca. 160cm lång och väger 48kg.
Jag åker för det mesta park och vill ha en rätt så mjuk skida.
Skulle vara bra om priset låg runt 3000-4500kr

Tacksam för svar!

/Aron Östman

Senast ändrad:
völkl dogen är en svin skön skida i den klassen.
ganska mjuk och fladdrar lite när man åker pist men väldigt bra att hoppa med.

Men då är frågan ska man välja 158cm eller 168cm?
158cm har jag säkert växt ut när skidsäsongen börjar..
168cm kanske blir lite klumpig?
/Aron

min kompis har dogen som jag provat och han köpte 168 i våras.
de känns lite långa då men han är nog ca 175 nu se då eh dom ju perfa.
men hur lång är du ungefär?

ok men då ska du nog inte ta för långa för de var nästan för långa för min kompis då och dom var ju lite klumpiga. jag kör på scratch 158cm och dom eh ju ganska lagom och jag eh ca 165.

Senast ändrad:
sen finns ju scott p2, scratch pro, extrem ak47 160, dynastar trouble youth. så det finns ju endel att välja mellan men dogen är en skit bra skida för de pengarna.

Men är det inte dogen som bara är skit typ. Har hört att den ska släppa i stålkantsfästena och vara ganska allmänt kass, men det är inget jag vet säkert.

Jag tycker du ska satsa på en 1080 foil om du vill ha en mjuk skida, den är väl kanske mest lämpad för offpist vad jag vet men det skulle ju helt klart funka grymt bra i parken oxå... Kolla runt lite på sportlagret.com och skriv till dem å fråga vilka längder de har skidorna i, sidan är inte så uppdaterad..

Tycker i alla fall att 168 låter lite väl långt för dig, blir nästan offpist-längd på skidan, eller bara skön 80-talsstil. Köp inte en skida för att växa i, köp istället en som passar dig i nuläget, och satsa på att sälja den inför nästa säsong och köp nytt då. Nu vet jag ju dock inte hur mycket du växer men låter otroligt att du ska hinna växa ur ett par som är 158 denna säsongen.
Vad gäller skidmodell så finns det ju vad jag vet K2 Fujative och Völkl Dogen som är ganska mjuka skidor, här de är i längder vet jag inte och kan inte så mycket om dem då jag inte testat någon utav dem, men de är kanske värda att ta en titt på.
Hur det är med ungdomsskidor har jag ingen aning alls så där tänker jag inte säga något, men det finns kanske sådana som passar dig bättre. Lycka till.

Och så funderar jag lite på Scott P2..
Är dom mjuka osv.?
Dom är också i rätt perfekt längd. 161cm

/Aron

aron_ostman_SNS sa:
Och så funderar jag lite på Scott P2..
Är dom mjuka osv.?
Dom är också i rätt perfekt längd. 161cm

/Aron
vet iaf att den nya modellen av p3 var mjukare änn den förra och den förra var rätt hård så det borde vara samma sak med p2 fast den är lite mjukare, tror jag

Hade ett par p2 från 2003/2004 (octane tror jag de heter) men de var inet så fruktansvärt mjuka. Men de kan ju ha ändrats sedan dess..

Tillbaka
Topp