Vilka skidor till Toppturer?

sjo_orret sa:
Klart intressant! Jag ska prova lite lättare körning i "åkläge" och se om jag sitter fast, samtidigt kan jag konstatera att bindningen verkligen löser ut i "låsläge 1" när det behövs. Så egentligen är det inget problem! Är ju inte heller orimligt, snarare sannolikt, att jag som väger över 90 kg trycker på betydligt hårdare på tån än en åkare som väger 20-30 kg mindre.

/MM

Har åkt mkt topptur på Dynastar Legend, 4800 som den då hette. Har Fritschi Freeridebinding. Funkar bra för aggresiv åkning. Lofoten har ju inte jättemycket meterdjup puder som jag förstått det. Inte narvik heller. Så dessa skidor flyter nog bra även efter ett dump. De gånger jag åkt i Narvik så sätter sig snön ganska fort och det blir en annan, marin, snökvalitet som passar bra även för lite tunnare skidor. Legend är desutom mkt bra på hårt underlag och riktigt roliga i slask.

Har även provåkt Sultan 85. Grym skida. Du har lika mycket " tomtyta" i spetsen som du har på Mytic. Men sultan är en mjukare och lekfullare skida. Om du inte planerar några dropp på över 10 meter, typ, så är Sport Condrad´s råd helt adekvata.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp