vilka skidor?

Josslo

Ny medlem
vilka skidor?
vilka skidor är bäst om man brukar åka park, puder och i pisterna?

vilka av dessa skidor kan tänkas vara bäst?

Salomon teneighty?
K2 Public enemy?
Rossignol scratch fs?

Vilka av dessa skidor är skönast att åka på och vilka passar bäst till att åka i park, puder och i pisterna?

vilka skidor?
jag har bara testat teneightyn den är en av de bästa allround-skidorna jag har
åkt på.
jag säger inte att de andra är dåliga bara att jag inte har testat dem.

vilka skidor?
teneightyn äger fan allt å alla,
testa alla dessa 3 och teneightyn är i särklass bäst.
funkar bäst i park .
Salomon teneighty 5/5
K2 Public enemy 3/5
Rossignol scratch fs 4/5

vilka skidor?
jag kör på ett par Atomic tweak funka skit bra!sen är ju inte priset så jävla högt på dom! lycka till med skid köpet!

vilka skidor?
Dynamit
1080-ca 5500
pe-ca 4500
scratch fs-ca 6000
1080 och pe är utan bindning
madtrix är skitskön + att den är bombsäker + att den inte går att ta sönder om du ens försöker dock är jävligt hård.

jolsson
skulle inte köpt 1080 av den enkla anledningen att de har en skumkärna så de blir nudlar efter kort tag.
de andra kan ja inte säga nåt om.
hade

vilka skidor?
Public Enemy 05 e helt klart cleanast. Inte dyrast heller.

1080 är jävligt skön.. men som alla säger, det blir nudlar av dem efter ett tag, om man kör hårt med dom, och ofta.

Men mitt tips är; Public Enemy 05.

punkt

vilka skidor?
jag har inte märkt av några "nudlar" när jag kört på 1080:in, laggen är mjuka från början och kanske blir lite mjukare inte några nudlar här inte.

Varför tror ni att alla kör på 1080:in ?
jo för att den är så otroligt underbar, och helt klart den bästa skidan.

jibb-viktor säger:
1080 är bra.. men som alla säger, det blir nudlar av dem efter ett tag, om man kör hårt med dom, och ofta.

tack för mig.

Senast ändrad:
vilka skidor?
^ ok hursomhelst så är de mjuka. fungerar för vissa , andra inte.
hade

vilka skidor?
jibb-viktor:
Vad är skillnaden mellan skumkärna och träkärna ?
tack

Senast ändrad:
vilka skidor?
igen!!
1080 har alla k2 näe
scratch bar i park de finns nå bruna-röda o typ turkos dom e bra utanför pisten också

ps!!!henkle hadde sånna på freeride i åre så dom lä va bra

vilka skidor?
Vad håller ni på med egentligen. Alla vet ju att Head är bra. Den här diskusionen är helt överflödig, och det vet ju alla innerst inne, eller hur

vilka skidor?
vilka som är bäst? ja det beror ju på hur man åker, vart man åker, hur agrresiv man är som åkare, hur tung man är mm.Den skida som är bäst för en person behöver inte vara bäst för en annan.

vilka skidor?
beror på vad man kört på tidigare, är van vid styva skidor, alltså körde jag förra säsongen på ett par mad_trix, för dem passar min åkstil. men folk som prövade dem tyckte att dem var för hårda, 1080s till scratch.. testa innan ni köper kanske?

vilka skidor?
otroligt va folk tänker lite, tror nästan att man skulle kunna sälja ett par begagnade skidor för 5-6000kr om man skriver än bra annons...
head e ju för hårda när D gäller jibb, dom e ju trista som faaaaan om man gillar annat an str8lajna parken :)

vilka skidor?
"vilka skidor är bäst om man brukar åka park, puder och i pisterna?"

Finns det någon annanstans att åka? :P
så du vill ha en allroundskida med andra ord...

vilka skidor?
Om du ska åka puder,park,pist så kolla midjan.. Du ska ha en skida som ligger kring 85-90 mm iaf. Sen ska du inte mittmontera om du vill åka puder... Skumkärna vet jag att det är i K2 och Salomon.. Rossignol har jag ingen aning om. Men Pep Fujas pro modell kostar ca: 3000 till kund nästa år.

vilka skidor?
Bäst skidor, det är väl ett jäkla uttryck. Ingen här kan säga att en skida är bäst, man kan säga att det är den bästa man åkt på personligen kanske, men inte att den är bäst. Isåfall borde ju alla åka på den skidan!?

Skippa det här bästsnacket, det mår nog alla bättre av. Alla stora märken (det inkluderar alla som är nämnda här + många många fler) gör bra skidor, och de gör även bra twintipskidor. Sen är det en smaksak om man vill ha en tung-lätt, smal-bred, lång-kort, mjuk-hård skida!

Andreas

Tillbaka
Topp