Vilka Skidor ?

johan02

Ny medlem
Vilka Skidor ?
hejhopp

vilka skidor av dessa är bäst? K2 silencer, head mojo 70/80. Völkl kaya? lr finns det ngra andra skidor i samma prisklass ?

Vilka Skidor ?
Beror på hur gammal och tung du är.. Jag har själv ett par Scratch PRO BC, som jag köpte nyligen.. Jag stod själv inför nästan samma val, K2 Silencer, Head Mojo 70 eller Scratch PRO BC? Men jag tyckte att Scratch-skidorna verkade bäst, så dom blev det ;D

Vilka Skidor ?
Redigera din tråd och lägg till följande information.

MALL: Vilka skidor ska jag köpa?
Om du vill ha köpråd så ska du ha med denna information i din tråd:
- Nuvarande skidor:
- Vikt:
- Längd:
- Åkstil:
- Erfarenhet:

Vilka Skidor ?
Jag skulle också behöva lite hjälp, ska köpa nya då mina inte håller så bra för jibbing o offpist.

- vikt: 67-69 kg
- längd: 176 cm
- åkstil: vild :D
- erfarenhet: 10 skiddagar/säs, blir mer och mer per år.

Har ingen som helst aning vad jag ska köpa, har kollat på head mojo skidorna och de verkar gryma. vad har ni för förslag? bör helst inte kosta över 6000kr.

Vilka Skidor ?
Silencern vet jag inget om. Mojo 70 är en barnskida, mojo 80 är en parkskida och Kaya är en tjejparkskida.

Om du åker "galet" (med detta menar jag stort och brutalt) så hade jag nog sneglat åt andra skidor. Om nu inte M80 räcker....

Vilka Skidor ?
Völkl Dogen 06/07 ... beställ från sport-conrad med bindning för 2000-2500 ink. frakt .. Ta INTE bindningen Marker 11.0 har den rekommenderar den INTE ! Skistoppern pajjar nästan varje gång man landar fakie !

Vilka Skidor ?
Torkkeli sa:
Jag skulle också behöva lite hjälp, ska köpa nya då mina inte håller så bra för jibbing o offpist.

- vikt: 67-69 kg
- längd: 176 cm
- åkstil: vild :D
- erfarenhet: 10 skiddagar/säs, blir mer och mer per år.

Har ingen som helst aning vad jag ska köpa, har kollat på head mojo skidorna och de verkar gryma. vad har ni för förslag? bör helst inte kosta över 6000kr.
jag har scott p3. riktigt sköna! fladdrar inte ett dugg i höga farter och svarar direkt! kostar lite mindre än 6000 INKLUSIVE bindning(scott/salomon s10)

edit: johan, dogen är inte mjuka, det är förra årets som är mjuk(finns i år som völkl kaya) dogen är styv och fin. kaya är föresten dammodell.
//faceplant

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp