Vilka skidor?

junne94

Ny medlem
Vilka skidor?
Nu ska jag köpa twintips men vilka?
Jag Är 184 lång och väger 70kg. Enligt den här guiden https://www.freeride.se/content/92/ så ska jag ha 179cm långa skidor. Jag är nybörjare i park men jag vill även kunna ha skidorna när jag har blivit lite bättre också. Dom får inte kosta mer än 3000.

Tack på förhand //Johannes

Vilka skidor?
Själv är jag 184 lång och väger 75 kilo, jag kör K2 Fujative och jag är själv inne på min första säsong i park och jag tycker dom är helt okej till annat jag kört förut. (körde twin tips i pist och offpist och lekte lite bara)

Vilka skidor?
179 cm k2 silencer med griffon bindning låter bra för dej. kolla www.sport-conrad.com

Vilka skidor?
Tyckte inte att k2 silencer var så snygga. Var inne på stadium i dag och kollade på K2 Fujative. Är väldigt sugen på dom skidorna. Men om jag köper dom ska jag ha 169cm eller 179cm?

Vilka skidor?
Ska köpa K2 Fujative eller Salomon Thruster, vilka är bäst? Har hört att K2 Fujatives binning inte är bra stämmer det?

Vilka skidor?
bindningen är sämst, Marker 12.0 sitter på och är ganska så usla, sämst på marknaden vill jag sjäälv säga då en av skistoppersna redan gått i pension

Vilka skidor?
kolla in Rossignol SAS S2 på sportconrad. Finns ett bra paket med ross-bindninngrana där för 300 Euro, drygt 3000 spänn.

Vilka skidor?
junne94 sa:
Tyckte inte att k2 silencer var så snygga. Var inne på stadium i dag och kollade på K2 Fujative. Är väldigt sugen på dom skidorna. Men om jag köper dom ska jag ha 169cm eller 179cm?
vad du än gör, köp inte 169! kommer var alldeles för kort för dig! köp 175-178 långa skidor skulle jag säga...

Tillbaka
Topp