Vilka skidor?
Ska bidra med en till sån här tråd, skidorna ska användas till åkning i Riksgränsen, Abisko, Björkliden och där omkring. Vill ha något med radie runt 25-30 meter som är fartstabilt som inte sjunker som ubåtar när det har snöat. Körde på 105 mm midja i vintras och det var lagom eftersom att jag inte väger mer än 62 kg, men kan absolut tänka mig att skaffa bredare skidor än så.
Vill kunna åka fort, ligga på skär och pressa på lite i uppkörd snö/offpist utan att skidan börjar hacka med bakänden, kände att 17 m radie var för kort när det gick fort och man ville svänga.
Har kollat på nordica blower 08/09 i 183 och på black crows navis i 186 bl.a, någon som har åkt skidorna och har något att säga? Är öppen för alla övriga förslag också eftersom att jag just nu är helt vilse...
Edit: Är 173 cm kort.
Vill kunna åka fort, ligga på skär och pressa på lite i uppkörd snö/offpist utan att skidan börjar hacka med bakänden, kände att 17 m radie var för kort när det gick fort och man ville svänga.
Har kollat på nordica blower 08/09 i 183 och på black crows navis i 186 bl.a, någon som har åkt skidorna och har något att säga? Är öppen för alla övriga förslag också eftersom att jag just nu är helt vilse...
Edit: Är 173 cm kort.
Senast ändrad: