Vilka Skins till K2 Hellbenth och K2 seth

Ensio

Ny medlem
Hej,

Vilka skins borde jag köpa till mina skidor K2 Hellbenth och Seth?

Har försökt kollat på nätet men inte hittat några bra sidor.

Kan man köra med smalare skins än vad den verkiiga skidan är?

Tack

- E

Hej!

Det är inte så känsligt om inte hudarna täcker helt uppe & nere.
Men desto viktigare att dom täcker bra vid foten.
Tänk på att skära hudarna så dom inte täcker stålkanterna.

Black Diamond gör bra hudar, kolla på skistore.se

// Kricke

Sport-Conrad har haft Glidelite's tidigare... De finns i 130mm, och med spannet på Hellbentarna så funkar nog det....

Men skall du tura med bägge skidorna? Jag hade bestämt mig för ett par av skidorna och köpt turgrejer till dem, inte till båda...

EDIT:

Såg nu att S-C inte hade dem kvar, och inte Telemark-Pyrenees heller... Hmmm...

Senast ändrad:
Hej,

Hade tänkt ifall mina polare vill låna andra paret så skulle jag även ha för dessa ett par skins.

Får säkert vänta ännu några månader tills de får mera produkter till nästa säsong.

Tack!

Hell Bent är ju inte den roligast skidan att gå med skin på...

//H

Hmm.. Du har nog rätt... En banan med stighud under fötterna är väl inte så roligt.

Hasse:

Är det någon ide ens att köpa skins till dem?

Senast ändrad:
Vad tror ni om skinn på ett par jj 09? Kommer det att funka eller är det bara att glömma?

Du menar alltså att du betalar över 1000:- för hudar som din polare skall gå med? Det tycker jag att han kan betala själv...

Om jag hade valt hade jag hudat med Setharna, och det är ju långt ifrån en optimal skida med tanke på tyngden.

Vad har du för bindningar, Dukes?

Ok, lånar tråden och kör en ot fråga.

Ska till Gulmarg i Februari och jag antar att det blir en del hikande där och jag hade tänkt köpa ett par JJ till den resan. Men de kanske inte är de rätta? Vad skulle ni rekomendera och vad behöver man för utrustning?
Är helt ny på det här så reta mig inte om det var en dum fråga.

Seth är nog inga problem, men Hellbent och Dukes måste vara ett eldprov, turar man med det så känns det som att man måste vara 100% säker på att få åka metervis med nyfallen champagnepow...

i pasens fall kanske man kan stå ut med att huda med en funshapad skida, JvJ har ju lite skärning. Och JvJ är väl ngt ton lättare än Hellbent? Och i Gulmarg kan man nästan vara säker på att åka metervis med nyfallen champagnepow...

Tillbaka
Topp