Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Xavier sa:Enda snöskon jag använt i större utsträckning. Hade nå lånekrafs när jag var på lavinkurs i Abisko. Med typ sådan konstruktion som jänkemärkena brukar ha. Sög ju ekorre. Vet andra som haft lundhags är inte nöjd med dom fast dom bar väl en 50 kilo utrustning i snårskog, kan haft med saken att göra. Lundhagsen är ju lite tung men har stor bäryta och håller bra. MSR gör ju i övrigt jävligt bra grejer.
MSR verkar inte ha några hälförhöjare, någon som vet om det stämmer?NP_Sweden sa:Kanske ska satsa på MSR då. Men spanade lite på ATLAS ochså och de verkade väligt bra. Börjar lessna på velandet på snöskor nu så man kanske ska slå till på MSR. Många som säger att de är bra, och alla kan ju inte ha fel! Det är bara frågan vilken modell man ska ha, om man ska ha den bästa?
Blev det någon strynresa för dig förresten Xavier?
Xavier sa:Enda snöskon jag använt i större utsträckning. Hade nå lånekrafs när jag var på lavinkurs i Abisko. Med typ sådan konstruktion som jänkemärkena brukar ha. Sög ju ekorre. Vet andra som haft lundhags är inte nöjd med dom fast dom bar väl en 50 kilo utrustning i snårskog, kan haft med saken att göra. Lundhagsen är ju lite tung men har stor bäryta och håller bra. MSR gör ju i övrigt jävligt bra grejer.
Men jag tycker Atlas verkar bättre än msr. Atlas verkar ha någon typ av stabilitetsgrej som känner av när man belastar fötterna, hälförhöjare och stegjärn som följer under större delen av snöskon jämfört med msr som bara har stegjärn fram. Med andra ord verkar Atlas vara en bättre snösko, rätta gärna mig om jag har fel.Xavier sa:Kikade en snabbis på MSR Lightning Ascent och den verkar ju ha hälhöjare. Den kassa jag hade liknade MSR Denali (gamla versionen). Det vill säga mycket plast.
Nope, Stryn gick på röven. Blev för bökigt, söp bort reskassan också. Men nu har jag bokat resa till Golden BC i februari.
Vad har du för modell av msr då?Blackriverpaint sa:hmm mina msr hade hälhöjare.....och de är bäst.