Vilka Surftävlingar sänder live?

• Trådstartare Trådstartare user93315
  • Start datum Start datum
U

user93315

Guest
Jag är en sån person som gärna kollar på surftävlingar för att både vila ögonen på något vackert som vågor är samt kolla in skickliga vågsurfare göra olika surftrick. Går även att lära sig och bli bättre på att studera vågor och hur folk gör för att fånga vågor både genom att stå på en strand samt se allt från en dataskärm.

I Sverige brukar det ibland arrangeras SM i vågsurfing men de senaste åren har de inte blivit av så då brukar jag som substitut kolla in världstävlingar istället som även streamas live över webben.

Just nu kollar jag in Volcom Pipe Pro.
Vill gärna ha tips på flera liknande tävlingar som streamas live där tävlingspersonerna är både för män, kvinnor och juniorer. Så om du känner till någon berätta vilken du gärna följer eller känner till.

Stay stoked!

Senast ändrad:
Medans alla tänker så det knakar på vilka surftävlingar som ni känner till ;) så kan jag berätta att jag nyligen såg att det finns en surftävling som kan vara värt att titta på från fredagkvällen. Finalen började 19.30 som finns inspelad ifrån Himlabadets surfstream i Sundsvall och den finns nu uppe för allmän beskådning.

Här är film från SM-finalen i inomhussurfing.

Senast ändrad:
Nu kollar jag live på Quiksilver pro 2011 morgonshow där de snackar om vädret och att snart kommer vågorna. :cool: Hoppas att någon annan mer ser på det.

Det förekommer ju faktiskt surftävlingar i Sverige även om de inte alla gånger är så mediabevakade eller kända utanför den internaste kretsen.

Idag eller tisdag pågår Svenska Mästerskapen i Surfing Långbrädeåkning(vågvarianten) i Salusand, Östersjön. Är det någon som ska dit och kommer att sända live via sin mobil t,ex www.Bambuser.com?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp