Vilka tidningar läser du?

Rajt

Ny medlem
Tja

Ska få en prenumeration snart men vet inte vilken tidning jag vill ha.
Så tänkte att ni kunde berätta vilken/vilka skid/snowboardtidningar ni läser.

Läser polarens Åka Skidor ibland men är ute efter mer snowboard

:)

Tänkte precis som dom andra skriva transition! Jäkligt varierade inslag, sjukt rolig läsning och mycket nyheter! en av dom bättre och mest updaterade tidningarna skulle jag säga? rikar sig till skid/bräd/skate åkare och framförallt ungdommar!

Till skillnad från tex Åka skidor som inte alls satsar lika mycket på ungdommar.. och därav kan dra med puderåkningsreportage på 30 sidor.. lagomt roligt! men i övrigt är den också en jäkligt bra tidning!

Transition är definitivt den bästa!
Visst kan det vara kul att läsa olika utländska skid/brädtidningar men jag tycker Transitions upplägg är sjukt bra. Den enda Svenska tidningen som kombinerar skidor och snowboard och dessutom håller sig borta från skogsmulle/turistbyråkänslan.

Åka Skidor är gjord för folk som åker skidor 1 vecka/ år på hyrda lagg.

jeppenator sa:
Till skillnad från tex Åka skidor som inte alls satsar lika mycket på ungdommar.. och därav kan dra med puderåkningsreportage på 30 sidor.. lagomt roligt! men i övrigt är den också en jäkligt bra tidning!
Vem är det som säger att ungdomar inte vill läsa 30 sidor om puder? Jag anser mig vara ungdom med mina 20 år, men jag är inte nån jibber, kanske är mer den målgruppen som som inte intresserar sig för "riktig skidåkning" ;P

Senast ändrad:
Grillo sa:
jeppenator sa:
Vem är det som säger att ungdomar inte vill läsa 30 sidor om puder? Jag anser mig vara ungdom med mina 20 år, men jag är inte nån jibber, kanske är mer den målgruppen som som inte intresserar sig för "riktig skidåkning" ;P
självklart har alla ungdommar olika intresse.. jag menade inte så som du fick det att låta..
kanske förklarade otydligt.. haha

det jag menar är att dom inte satsar lika mycket på "jibb kidsen" om man säger så.. men de fannas några svinbra repotage från Bland annat mammoth för nått år sen! och Jon Olssons trickskola! ;) så, det bevisar ju bara att dom har insett hur dom ska göra för att locka in en bredare målgrupp! viket är grymt gjort av dom :)

Håller med Grillo, är mer för puderhållet än parken. Det som jag tycker är lite bra med Åka Skidor är recensioner, i nästan varje tidning så står det lite om olika skidor. Söker något liknande för brädor :P

Jag tycker brant är en riktigt bra tidning med häftiga bilder och repotage, känns som en påkostad tidning.
Åka skidor är också bra tycker faktiskt att "alla" puder repotage är riktigt trevliga att läsa...
Håller defentivt inte med mr setermaan om att det är tidning för folk som bara åker en vecka om året.. varför tycker du så??

Jag har prenumererat på både Brant och ÅS, men föredrar faktiskt Brant. ÅS har trevliga reportage och bra humor, men det håller inte riktigt. Alla sköna reportage skrivs av Glisseur och att förlita sig på en man går inte. Visst, ÅS har massiva skidtester, och Brant har lite enklare. Men det är ett nummer med puderlagg, och det är många intressanta som inte testas. Sedan följer 2-3 nummer med pistskidor, damskidor, freeride... Ja, ren utfyllnad. För att inte tala om "stora Sverige-guiden" som kommer oförändrad varje år. "Extra tjock nummer! 150 sidor, dock bara 27 som är vettiga!" Helt okej tidning, men med tanke på att prenumerationen är dyrare än Brant är det inte värt det, Glisseur till trots! Kan faktiskt hålla med om det som Setermaan säger, ÅS är inte riktigt för duktiga åkare.

Brant däremot är billigare, snyggare, fräschare och intressantare. Och för folk som åker mer än 1v/år.

Jag förmodar att du kan engelska.

Jag prenumererar på Freeskier och Powder.

Med Powder prenumerationen fick jag en prenumeration till Snowboarder Mag på köpet. Har aldrig tagit mig tid att läsa den, men den verkar påkostad och bra - av min erfarenhet att bläddra igenom den.

Efter Freeze gick i graven har jag bara Transition, dock inte fått ett nummer på år och dar så undrar vad som hänt med min prenumeration!? Illustrerad vetenskap och Kuriren är ju goa annars!

Tillbaka
Topp