Vilka twintip ska jag köpa?

Park-Rules

Ny medlem
Tjena
jag undra om nån vet några bra twintip att köpa mellan 3-4000 men jag hittar så många, har ni några tips? säg vilka ni har och hur bra ni tycker att de är,
Mvh Robin

ja har Rossingol Scratch BC Pro

dom funkar mkt bra i paken och offpissten men på is så glider de ganska bra..

jag ger dom betyget 4 av 5

Det beror ju på vad du har tänkt åka för något. Billiga TT dvs de 3-4000 kr klassen funkar enligt min uppfattning bara hyfsat i parken. vill man ha lite mer skida så bör man nog gå upp en prisklass, allltså 5-6000 kr klassen då får du mycket mer skida för pengarna. Exempel kan ju vara Scott P3, Head Mojo 80, K2 Public Enemy mfl. kolla med någon kunnig handlare, Udéns, Alpingaraget, Alpint eller Adams de har koll.

OK! Glömde bort Völkl Dogen. Den kan vara ett bra val i 3-4000 kr om du inte väger för mycket. Funkar utmärkt i parken och även hyfsat i pist, (kan ju vara bra när man behöver ta sig till och från parken). Tänk bara på att sätta en bra bindning på. Oftast håller bindningarna som ingår i de sk "paketen" alldeles för dålig klass. t. ex. Marker 11 Free. Deala med handlaren så att du får en bättre bindning. Själv kör jag på Völkl Karma och de använder jag överallt i Sverige, pist, park och en del offpist om det inte har kommit en helvetes massa snö, vilket det sällan gör i Sverige.

Mina Karma har jag kört den här säsongen och det blir väl troligen även nästa säsong också ev. kompletterat med någon mer BC inriktad TT, Völkl kommer ju med helt nya skidor nästa säsong, Bridge tror jag den kommer att heta eller också blir det ett par Gotama. Völkl som märke har jag kört på till och från since way back....... och alltid varit supernöjd!!!

höhö du kommer säkert inte märke så stor skillnad.. men finns ju typ bara fujative och dogen som kostar så lite fischer habit oxå:P ta nån av dom du blir nog nöjd!

jag tycker absolut att du ska slå till på ett par völkl karma,eller nästa års völkl karma. fast dom kommer heta bridge och wall, wallen kommer vara en lite mer park (karma) medans bridgen en lite mer åkings (karma) men båda ett utmärkt val för parken ! Och dom är grym i pisten! och nästa års marker bindning ( the jester ) värkar vara hyffsat grymma. fast pris det variera mellan 6000-8000 beroende på binding och om du ska ha wallen eller bridgen.

Jag beställde völkl karma från sport-conrad efter att många tipsade om dem här och då fick jag dem för 3900 inkl frakt och Look PX 12 TI Lifter Wide bindning. Skitnöjd!!!

Tillbaka
Topp