Vilka Whitedots passar mig?

ekkan

Ny medlem
Hej!

Jag ska köpa ett par whitedots skidor, men jag är osäker på vilka som skulle passa mig.
Har åkt mycket skidor och är väll rätt avancerad (innanför pisten allafall).

Skal nu spendera en säsong i val d'isere och ska köpa ett par nya skidor. Vill lära mig bli bra på puder, men vill även ha ett par skidor som passar i pisten och park. En allaround skida alltså.

Så hjälp mig, vilken skida skulle passa mig bäst i deras kollektion? http://whitedotskis.com/

Tack!

mvh Erik

Ska du bara ha en skida är nog Director det vettigaste alternativet. Har inte åkt på den själv, bara torrflexat den nere på ISPO i vintras, verkar riktigt fin. Åker du hårdast på berget kan Ragnarök vara ett vettigt alternativ, den skidan lär mosa allt i sin väg och lite till. Fred Syversen kallade den för kvick och inte allt för tungjobbad i skog, men den mannen åker några pinnar hårdare än vad de flesta gör.

Senast ändrad:
Som Jarle säger så är Director den mest allrounda skidan som Whitedot har i sitt sortiment. Testade Redeemer CarbonLites i Stryn. Riktigt lättåkt och fin skida. Inte den man chargar hårdast på, men otroligt lättåkt och relativt dämpad trots sin vikt och storlek (lätt för sin stl alltså).

Så jag hade väl haft ett par Directors för 90% av dagarna, och ett par Redeemer CarboLites för "dem" dagarna.

Tillbaka
Topp