PaperPlane
Medlem
Vilken bindning på vilken skida (Turande)
Tjenare, har planerat att dra till Kanada denna vinter. Äger redan ett par Soul 7 som jag åkt på i två år som jag är riktigt nöjd med. Är i bra skick också. Men eftersom jag ska till Kanada så känner jag att jag vill gå bredare. Sen så har jag tänkt börja tura. Har hittat ett par Völkl Two för ett riktigt grymt pris som är 124 i midjan. Bindningen på Soul7 är ett par Marker Griffon 13 så då måste jag investera i ett par turbindningar också. Blir nog ett par Marker Duke 16 EPF.
Men då är ju frågan om jag ska sätta på Duke bindningen på Soul7 och montera Griffon på Two:n . Völkl Two väger betydligt mer än dem andra. Så ska jag avmontera bindningen på mina gamla par och sätta dem på dem nya. Eller funkar det bra att ha ett sådana tunga och breda skidor att tura med. Vet inte riktigt hur jag ska göra här. Montera/avmontera kostar väl en peng också.
Men då är ju frågan om jag ska sätta på Duke bindningen på Soul7 och montera Griffon på Two:n . Völkl Two väger betydligt mer än dem andra. Så ska jag avmontera bindningen på mina gamla par och sätta dem på dem nya. Eller funkar det bra att ha ett sådana tunga och breda skidor att tura med. Vet inte riktigt hur jag ska göra här. Montera/avmontera kostar väl en peng också.