Vilken Bindning ska jag välja!

Oscar_C

Ny medlem
Hej! Jag är en kille som åkt snowboard i ca 2 år och har nyligen köpt min första utrustning bräda Ride timeless -05 och Burton Ruler -05 dojor. Men jag köpte ej bindningar pga att jag var osäker på vilken sort jag ville ha pump eller flow och eftersom det var rea spelade det ingen roll på paketpriset heller.

Så nu tänkte jag ta hjälp av er erfarna snowboardåkare som vet alla för och nackdelar.
Kan jag överhuvudtaget ha flowbindning till Burton Ruler det är ju en ganska bred sko med innersko?

Har funderat på lite olika bindningar bla. Ride ex-05, Ride LS -05
och Burton Custom -05 vad har ni för åsikter om dessa.

Om jag ska ha flowbindning vilken tycker ni jag ska ha, och vlika fungerar bra till mina dojor, och var finns de att köpa.

Alla synpunkter är välkomna och påpeka gärna vad jag bör tänka på eller var jag tänker fel.

Hälsningar Oscar C

jag har ett par flow nu, och kan inte säga att jag tycker om dom, sätten bindnigarna är gjorda på är lite strängt.... foten sitter inte fast riktigt hårt.... och har du åkt i 2 år, så åker du troligen inte så mkt park osv.... och behöver heller inte några dyra bindningar, om du inte tvunget vill lägga ut det, och har du nu ett par burton skor, så skulle jag nog köra med burton bindningar också, men flow passar nog till dina burton också, det skulle jag inte oroa mig för

Bror min kör Burton Ruler i Flow-bindningar och han är kanonnöjd. Vågar inte svara på vilken modell han har - ta med skorna och testa dem i bindningen i butiken innan du köper.

Kört Flow senaste 3 åren men köpte mig ett par Ride EX till denna säsong.
Kanon bindning som jag absolut kan rekomendera, stabil bindning som håller foten riktigt bra.
È de nån som testat Burtons nya med tåstrap fram förresten?

köp samma märke på sko och bindning för att få den bästa passformen... det är mitt tips..

/pinn

Bedlam... Inte för att jag har testat burtons med tåstrap men min polare har ett par å han e sjukt nöjd.. synd bara att han knäckte sin bräda i österike. :D

Otur alltså Frontside, hoppas han gjorde nåt fett bara så de var värt de! Måste testa ett par men det får nog bli nästa säsong, lite ont om tid för de nu, jävla vår.

Hey.
Burton har riktigt sköna tå-spännen på årets modeller, ett som lixom trycker foten bakåt mot kappan, istället för att strypa blodtillförseln genom att spänna fast tårna neråt.
Grymt mycket bekvämare!

Så jag skulle köra på Custom-bindningen...men som någon skrev ovan, det viktigaste är att skon passar bra, gärna samma märke!
Lycka till!

/C.

om du åk i två år. så anatar jag att du användt en bindning och trivs du med den bidning du åkt med tidigare skaffa dig en sådan.
har du inte testat alla typer hyr öven en dag eller två och testa. skaffa egen erfarenhet om vlken typ bindning som passar dig bäst.

jag har kört med strap och gillar inte dem så jag ska skaffa flow i hopp om att de funkar bättre. (vill slippa sätta mig och spänna)

men som sagt hyr bräda med olika bindningar och känn dig för...

Jag tycker inte du ska köpa "för kassa" bindningar, för då kommer du bara att ångra dig. Bättre att satsa på några lite dyrare, lite bättre. Då är chansen större att du blir nöjd.
Är det en burtonsko så köp gärna burtonbindningar också. Jag har haft burtonsko i en ridebindning. Det funkade okej, men inte mer än så. Passformen var inte helt hundra. så jag skaffade burtonbindning också och då föll bitarna på plats tyckte jag.

Jag rekommenderar också en ganska hög bakkappa, det ger ett bra stöd.
För mig går flow bort helt, jag skulle aldrig drömma om att åka med den sorten.
Du kan aldrig få fast foten på samma sätt som i en "traditionell" (strap)bindning. Jag vill sitta som i ett skruvstäd helst för att kunna slappna av i åkningen.

Enligt min erfarenhet ska man passa sig lite för att lita för mycket på personalen på stadium, intersport. Ibland känns det som om att de bara vill kränga prylar och inte är mån om att kunden verkligen ska bli nöjd.

köpte nyss ett par ride ex och är grymt nöjd, sitter som en smäck och funkar för allt, hoppa, raca i pistat mm. köp dem.

Varför köpa flow liksom, varför inte snarare vänta 10 sek innan man åker så att bindningen verkligen är åtsatt som den ska vara. Det ligger lite hysteri över flow bindningarna tycker jag, som jag sa tidigare varför inte skaffa sig strap så att bidningen sitter som den ska, vem bryr sig om man har flow och blir klar några sek före de som har strap bindningar!

Säkerheten går först e mín mening!

Peace!

Senast ändrad:
flux och technine har också tå-straps, så varför inte prova dom istället för o köra burton? lite cleanare tycker jag. lägg ut pengar på nåt som håller länge!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp