Vilken bindning?

The_ski_freak

Ny medlem
Vilken bindning?
Jo nu ere så att jag ska köpa nya lagg (K2 P.E) och jag undrar vilken av dessa bindningar ni rekommenderar: Marker Comp 1400 Free/Salomon S912 Ti:

Några tips skulle sitta på plats. E lite negativ till Marker eftersom jag på mina förra lagg hade en gammal marker (tror det va marker 5.2, riktigt oldschool alltså)

Och dessa klarade helt klaret inte av tunga fakie landningar men efter att ha kollat runt här på freeride verkar det som att det problemet inte längre finns för marker, e det så? HAr även läst här på freeride`s recensioner att Salomon S912 Ti har pajjat för en stor del så e kanske ändå marker bättre?

Så tips skulle sitta på plats,,plus börjar få lite brottom nu när K-berget öppnat:)

Vilken bindning?
mm om du inte vill bocka ut dom. men köp ett par ross axial 140 eller nått sånt, bra prisvärda och jävligt säkra.

Vilken bindning?
Salomon 912 är en värdelös bindning, att ställa en 912 på 10 är som att ställa en 916 på 6-7.. dessutom är den gjord av plast som är erhört klen. Markerbindningen går ju högre på dinskalan och är överlag bättre

Vilken bindning?
Salomon 914...
Använder man lägre nummer så blir det lite flex kvar. Har du bindningen på ca 10,0 på en 12,0 bindning så flexar den mindre än en 14,0 om du förstår vad jag menar... Dom som åker i världscupen åker med 190,0 eller mer... och då pratar vi om tjejerna.
Men eftersom varken du eller jag åker vc så tycker jag att du ska åka med Salomon.. det finns inget bättre.
Det dom skulle kunna jobba på är vikten. Åker man Sweet-O så vill man att bindningen inte ska väga så mycket.......
www.extrem.se/swett-o 187
eller:
Såj ävla snabb.nu

Tillbaka
Topp