Bindningar till Sick Day 110

Hejsan!

Nyligen köpt hem ett par Line Sick Day 110, 186cm långa.
Nu e de då dags för bindningar, har kollat på Salomon STH2 WTR 13 och Marker Griffon 13.
Vad tycker freeride om ovanstående bindningar? Så som jag förstår är det två ganska lika bindningar, lutar just nu mot griffon då dessa är lite billigare.

Precis som du säger är de väldigt lika, som våfflor å pannkakor, typ. Båda bindningarna är bra, så välj den som är billigast.

Senast ändrad:
En skillnad mellan de båda är att Sth:n har högre delta än Griffon, dvs att skillnaden på ståhöjden över skidan mellan häl- och tådel är ett par tre mm på Salomon medan i princip noll på Markern.

Vet du inte om vad du trivs bäst med av de särfallen är det svårt att råda. Generellt tycker jag nolldelta ger större möjligheter till relaxad körning medan lite delta sätter en i en mer alert position att driva laggen. Jag trivs bäst med det senare men vette tusan om jag inte skulle välja det förra till Sickday ändå...

Sen gillar jag aktionen bättre på Salomon/Atomics häldel... Varför inte Warden MNC? Nolldelta och den (i mitt tycke bättre) häldelen.

Marker Baron!!
Du kommer inte ångra dig, och du kommer spara pengar i slutändan.
Om du nu inte redan äger ett par turbindningar/skidor.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp