Vilken bräda ska jag köpa?

krulliton

Ny medlem
Tjena! Jag befinner mig just nu i Whistler, Canada och jag ska köpa en ny bräda. Jag funderar på att köpa en Burton Costum 154 cm eller en Burton Costum flying V 154 cm. Jag åker mest offpist men även lite park. Jag väger ca 80 kg och är 174 cm lång och har skostorlek 42. Vilken av dessa två är bäst för mig. Eller har ni något annat tips på bräda?

Tack för alla svar!

Senast ändrad:
Det är ju bra om du kan testa dem för alla gillar inte flying v har jag hört. Men jag skulla ta Custom flying v av dom två för att då lär du få bätttre flyt i pudret jämfört med vanliga Custom. Finns såklart andra brädor som också skulle vara bra.

okej. men vad tror du om styvheten i Flying V? Kan det vara så att den är för mjuk för mig. Har hört att man ska ha en styvare bräda när man är lite tyngre och vill åka i offpisten och hoppa från cliffs.

Enligt burton så ska ju Custom och Custom Flying V ha samma styvhet så på så sett så borde det inte spela så stor roll. Men enligt burtons Size Chart så ligger du lite över viktmäsigt så den kan nog bli lite mjuk på så sett. Men varför inte en lite längre då?
Kanske jag som har för lång bräda men jag har en custom 158 med ca 60kg och det funkar mkt bra på det flesta ställen. Det ända som blir lidande är ju att den inte går att pressa i parken fast med rocker så borde det bli lättare. Men det bästa är nog att gå till en affär och känna lite på en men lite kanske du kan gå upp beroende på hur mycket park vs offpist du kör.

Ja jag ska fråga dom i butiken om det finns möjlighet att testa brädorna först innan man bestämmer sig. Tack för infon :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp