Vilken Bräda ska jag ta?

Frontenboy

Medlem
Vilken Bräda ska jag ta?
Jag hade tänkt köpa nytt Snowboard set nu i vår rean men har lite svårt att bestämma mig vilket set jag ska ha. Jag är ca 175cm lång och väger 65kg och har storlek 43 i skorna.
Jag åker lite All Mountain men även en hel del park.

Har tre olika altenativ som jag funderar över:

1. Burton Uninc 154cm med Burton Mission Bindningar L

2. Rome Headroom 154cm med Nitro Black Hawk bindningar M/L

3. Forum Grudge JP Walker Edition 154cm med Forum v 1.8 Black M/L

Allt seten kostar ungefär lika mycket. Vilket ska man ta?

Senast ändrad:
Vilken Bräda ska jag ta?
Om du ska ha en allmountain bräda skulle jag påstå att en 154 är sjukt kort. Hur kul är det att dunka pist eller mörda sitt "bakben" om du vill åka offpist på en sån liten stjärtlapp?

Men om du i huvudsak åker park så ska jag inte råda dig åt nåt håll, då jag inte vet ett skit om parkbrädor...

Vilken Bräda ska jag ta?
Nitro Reveal midwide är en väldigt bra allmounten bräda plus den är grym i parken också!!

jag skulle tippa på den! i 159..

Vilken Bräda ska jag ta?
Härlich!

Och den e fan inte för kort. Jag åker på en Nitro magnum 157 och är 189 cm. funkar bra överallt.

Vilken Bräda ska jag ta?
köp inte cartell. köp flux. burtons capstraps suger. ska du ha den behöver du bredda brädan. och 154 för dig är för kort. åk med 156 iallafall.

Vilken Bräda ska jag ta?
Wtf? igen?
NEJ det är fanimig inte förkort. Är man en medelgod åkare behöver man inte en aslång bräda för allaroundåkning.
Min är 157 och den funkar perfa. Skulle aldrig fundera på en bräda över 1.60

Vilken Bräda ska jag ta?
Headroom skall vara en riktigt sjuk bräda. Har hört att den är till för dem som har 100+ åkdagar per säsong.

Tillbaka
Topp