Vilken burton bräda för park och hopp

Blayquiz

Medlem
Vilken Burton Snowboard ska man välja om man gillar att åka park å hoppa större hopp?!
Och skriv gärna vilka burton binningar ni kan tipsa om

jo men läst om dom men kan ej BESTÄMMA mej! Så svårt. Ja funderar mellan Burton Blunt "155" eller Burton uninc "152". Vet inte vilken som är bäst till mej. Är 174 gillar hoppa lite större hopp plus att trixa.

Du skriver flera inlägg...

Hur åker du? Tänker du bara åka park och större hopp? Pist/puder något? Är din plånbok begränsad?

..

Nu har du ju köpt en Blunt 55.a (hoppas att dina fötter e stora nog för den)

bindningar till dig bör vara

1. om du e rik (Burton P1)

2. Burton Mission

3. Burton Custom

/Pinn

Blayquiz sa:
Det stavas MIG, alltså ej mej och på svenska börjar man en mening med stor bokstav och även i rubriker följs den av småbokstäver.

Tro nu inte att jag försöker racka ned på dig, dissa dig eller något annat. Orkar inte ännu en sådan disskusion

rubriken <3

Men vafan. e du helt pundad. Vem fan bry sig rent ut sagt. e de nån jävla svenska lektions forum NEJ. Så tyst å kom med sånna där dumma dryga uttal på svenska lektionen!

Snacka om att förstöra forumet med sånna där dryga grejer!!

Tyvärr Ebbot, man kan visst stava mig mej. Det har varit rätt i många år. I mellanstadiet (många år sedan) fick jag lära mej det av en svensklärare. Själv har jag använt det i många år. Jag tror nog att Blayquiz vet att man ska inleda meningar med versaler (stor bokstav), men det verkar vara ganska vedertaget att i diskussionsfora slarva lite med det skrivna. Men jag håller med dej, när man förkortar, förenklar ord, skriver om ord så har jag svårt att få en snabb och sammanhängande läshastighet och läsförståelse, ibland verkar det se ut som folk faktiskt inte kan stava (och vad ger det för intryck?). Blayqiuz: Det är ett svar till Ebbot (men du kanske ändå reagear på något i mitt svar, det är inte meningen dock, det är bara lite onyanserad bild jag ger av diskussionfora), du är kvinnan som kommer att regera med Blunt och Cartel i parken i vintern! Jag önskar förstås Ebbot en härlig vintersäsong också!

haha sitt du med lexikon framför dej eller:P men men skämt o sido. ha de gott i vinter du med;P hoppas de bli som du säg gällande min bräda å binningar;P

Burton Costum bindningar är väldigt bekväma och bra att hoppa med. Jag har själv ett par.

hahahah fyfan dagens skämt. eller alla tiders skämt. Crazy creek å warp e de b:igaste och sämst märkena som finns. de ha bara rat. fråga butikerna som säljer dom märkerna (typ intersport stadium å butiker som inte kan nått om snowboard) dom vet att de är bara ett billigt B mä'rke och de e ddärför dom säljer de. för dom orka inte slösa pengar på snowboard.

...

för park har burton skapat lite olika brädor..

1. Dominant , en bred parkbräda som e grym att raila med..

1½, Dominant slick ("fasade" kanter mellan bindningarna så inte stålkanterna tar i när man railar massa massa eller e nybörjare)

2. Twin, en skön parkbräda för allround parkåkning

3. Blunt, en 50% park 50% pistbräda som e dominantens lillebror.

.. sen kan man väl åka park med Custom, UnInc, jeremy, jussi, Shaun White , elite, vapor och alla andra brädor i deras sortiment.. (undantag kanske Split och Fish)

/Pinn

Blayquiz sa:
hahahah fyfan dagens skämt. eller alla tiders skämt. Crazy creek å warp e de b:igaste och sämst märkena som finns. de ha bara rat. fråga butikerna som säljer dom märkerna (typ intersport stadium å butiker som inte kan nått om snowboard) dom vet att de är bara ett billigt B mä'rke och de e ddärför dom säljer de. för dom orka inte slösa pengar på snowboard.
hahahaha.
kasta inte sten i glashus.
om du nu är så "insatt" så borde du kunna veta vilken burtonbräda och bindningar som passar dig.

men som sagt, öppna ögonen, det finns ANDRA märken än burton.

typiskt freeride.se

Konstigt att ja inte vet hur en blunt e. den passar mej de vet ja men vet inte hur den är. har aldrig haft den å finns ingen som ha sagt att dom ha haft en. den är väll helt ny. är juh en 07 å ja ha inte hitta att den ha funnes förut som un inc

Burton Seven, UnInc. Om du skal hoppe å slikt bør du ikke kjøpe dominant, det er et veldig tungt brett som er laget omtrent BARE for railing:)

okej , jag tänkte köpa en dominant förr, har nu köpt en burton jj, (jeremy jones) har hört att dom är bra! längtar till vintern nu så jag får prova den , :D , har också hört att Capita har sköna brädor :D

Ja ha en burton blunt med burton "white antique" bindningar:D Sen nytt burton ronin ställ och mystique glasögon. ha köpt hela kittet förutom skor å hjälm ny te vintern. ska bli kuöl å testa rädan sen:D

Tillbaka
Topp