Vilken DH-cykel ska jag köpa?

nickeponken

Ny medlem
tjenare alla.. har vart å gjort en kort säsong i alperna,, å nu blev ja sä jädra sugen på att köpa en en downhill cykel.... men ja vet inte riktigt vad man skall börja med om man aldrig kört utför!!
d enda ja känner e att ja skulle vilja ha en fulldämpad cykel!
skulle kunna lägga runt 10 papp på den första cykel+utr
vilka märken är bra?
vore jädrit schyst om nån kunde give me hilfe......

hej på dej !!!!

Köp en beggad stinky eller liknande. Spana in www.swebikers.se så hittar du kanske något vettigt.

Rekomenderar ändå att du börjar köra med enbart framdämpning eller bmx då du över upp tekniken lättare än vad du gör på en heldämpad.

För att cykla nerför måste du ju inte köpa en dh cykel för 35 000, köp en beg freeride/dirt med bra ram byt ut delar efter hand som de går sönder chainreaction.com. Har du planer på att lära dig cykla i Sverige o är sugen på att köra lite dirt köp, en hardtail istället. Men akta dig för att köpa beg utan att ha koll, mycket överpriser på sönderkörda cyklar. Att börja med att köpa en cykel för 35 000 utan att du veta om du kommer använda den är bratidioti, när det ärliga andrahandsvärdet sjunker rejält.

En tanke bara, ta dig upp till åre och hyr/provcykla innan du bestämmer dig för att lägga ut 10 - 20 papp på en cykel.

Håller med Zenil, åk gärna och prova olika cyklar i åre. testa skilnaden mellan Hardtrail(ht) och full gung(fs)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp