Vilken DV-kamera?

Vilken DV-kamera?
en 4 år gammal JVC GR-DVL300 som inte går å få tag på längre.
kostade mig 11 lax när ja köpte den. bästa grejjen ja nånsins köpt.
lätt värt pengarna. håller förvånandsvärt hög klass fortfarande...

Vilken DV-kamera?
Till dig som ska köpa dvkamera... om du ska satsa lite mer pengar, upp mot 20 000 eller nåt sånt, så satsa på en större kamera med 3 CCD i stället för de vanliga med 1 CCD. De har börjat gå ner rätt mycket i pris på senaste åren. Du får en helt annan bildkvalitet med såna bättre kameror.

Vilken DV-kamera?
Jme: XM-2 är varken billig eller liten.
Samtliga mer kända märken har vettiga både gällande pris och storlek. Som rief skriver så bör du fundera på om du vill ha en enchippare (1 CCD) eller en med 3 CCD.
Om du anger ett maxpris så är det enklare att komma med förslag

Vilken DV-kamera?
Om du vill ha en billig 3ccd kamera kan jag rekomendera panasonic nv gs120 det är en liten kamera med bra upplösning och möjlighet att fästa olika linser på... Jag är dock ingen expert men kollar du runt lite på pricerunner och cyberfoto och scandinavian foto så är den bland det mest köpta!
(Är värdelös på och stava så ni får väll rätta mig!)

Vilken DV-kamera?
Det är helt klart värt att köpa en 3ccd på en gång! Köper man en 1ccd och känner att man tycker det är kul att filma så blir man fort besviken och måste köpa en ny! Man kommer ganska långt med en 1ccd om man bara filmar dagtid och ute! Då är skillnaden inte så stor! Men så fort det blir skymning så är det trevligt med en ljuskänsligare kamera! Har själv en sony VX2100! Dyr men rikigt skön kamera! Har faktiskt köpt en liten Sony pc109 som jag andvänder tillsammans med en Cambike! Lätt att stoppa i ryggsäcken och Cambiken på hjälmen! Vad jag tycker är viktigt med en DV kamera är att den ska ha DV in/ut, äkta 16/9 widescreen, 16bit ljud och gärna 3ccd! Har du mer funderingar så fråga gärna på http://www.skajters.com Lycka till!
VH Persson

Tillbaka
Topp