Vilken film blir årets skidfilm?

Nu när hösten är här och skidfilmer börjar släppas så vill man ju få händerna på dem, men vart kan man få tag på Field productions bya film Eyes wide open?

Såg precis Everyday is a saturday. Helt klart det bästa jag sett från PBP.

Även Contrast var sjukt bra. En hel del snack i filmen, och en del av matrialet känns igen från En Route serien, men ändå sjukt bra! Skönt med en rulle utan massa rails och bös och bara full av puderåkning. :) Peps del var bland det bästa jag sett tror jag.

everyday is a saturday innehöll ju bara rails i stort sett. Absolut inte deras bästa, tycker jag.

Contrast däremot var en kanonrulle!

Re:Session verkar grym! TGR sviker aldrig. In Deep verkar också som om den kan bli bra, speciellt med Shanes del.

tror refresh kommer bli riktigt bra. Har alltid tyckt att level1 gör dom bästa filmerna. Både film-, redigerings- och åkarmässigt. Men everyday is a saturday verkar bli grym den med. Chaoz var jäkligt bra förra året med. Nyskapande redigering.

Every Day Is a Saturday är de bästa jag någonsin har sett... fy fan va bra den är. Haft den på repeat i en vecka nu.

Vill dock ha Contrast, men den är slut :(

Senast ändrad:
Refresh hitills. In deep var tråkig. Puder är kul att kolla på men det är bara puder typ. Tråkig musik. Blir nog bra för puderfantaster iaf:D

Refresh är ju gaaaaaleeeeeen!!
Poorboys funkar!
In deep var tråkig :(

Chaoz var ocså fett bra, sen tror jag 2H kommer vara sjuk! Även Rage verkar ha fett material med tanke på vissa KOS bidrag... :D

Men tror ändå inte att ngn kommer slå Refresh, möjligtvis rage då!

4bi9 kommer säkert ha sjuuuuka delar men inte vara spec bra so helhet, typ som förra året ::D:D:D:D

EDIAS var sjukt bra, bästa från PBP på år och dar. Dane Tudor kör sjukt bra.
Refresh var rätt kass, en del bra delar men som helhet ligger den hästlängder efter EDIAS. Ser inte bra ut när jibber försöker se för "steeziga" ut när dom försöker köra storberg och bc-jibb. Ser bara ut som att dom är dåliga skidåkare. Trickmässigt låg Poorboyz åkare på en helt annan nivå, bara på rails Level 1s åkare kan mäta sig.

In deep var kvalitet som vanligt från MSP, inget världsomvälvande men rätt bra. Henke kör som en man, Abma kör sinnesjukt stort med en t ex en stooor first tracks flat 7 på wn vindläpp. Sen har vi skitungen Petit, vilken jävla stjärna. Nästa generations Seth Morrison men med djupare förankring i parkåkningen. Sjukt bra linjer och hans flat 7 kan vara det luftigaste som har gjorts på skidor.

Contrast var småmysig och en del rätt unika trick som vanlig när det gäller dom här pojkarna. Trevligt att se att dom har insett att det ser ut som skit utan stavar. Bra film helt enkelt.

Utter sa:
Refresh var rätt kass, en del bra delar men som helhet ligger den hästlängder efter EDIAS. Ser inte bra ut när jibber försöker se för "steeziga" ut när dom försöker köra storberg och bc-jibb. Ser bara ut som att dom är dåliga skidåkare. Trickmässigt låg Poorboyz åkare på en helt annan nivå, bara på rails Level 1s åkare kan mäta sig.

In deep var kvalitet som vanligt från MSP, inget världsomvälvande men rätt bra. Henke kör som en man, Abma kör sinnesjukt stort med en t ex en stooor first tracks flat 7 på wn vindläpp. Sen har vi skitungen Petit, vilken jävla stjärna. Nästa generations Seth Morrison men med djupare förankring i parkåkningen. Sjukt bra linjer och hans flat 7 kan vara det luftigaste som har gjorts på skidor.

Contrast var småmysig och en del rätt unika trick som vanlig när det gäller dom här pojkarna. Trevligt att se att dom har insett att det ser ut som skit utan stavar. Bra film helt enkelt.
+1.

fast efter all hype kan jag inte känna att in deep imponerade på mig lika mycket som jag hoppats...

pettits del i in deep var grym, och shanes, givetvis. fick en klump i magen där. överlag gillade jag in deep mer än EDIAS, men det beror väl på att jag inte åker park.

har inte sett contrast än, men om den är som deras webisodes lär den ju vara grym.

Såg precis In Deep och måste skriva av mig lite!

Kan nog ha varit den bästa skidfilm jag sett! Åkningen var helt sjuk. Tycker att man är väldigt van med åkning i världsklass men det här var något som återigen fick en att häpna. Intervjuerna i filmen är vettiga och hela filmer speglar alla de känslor som jag vet att alla skidåkare delar.
Sen har vi ju såklart Shanes del på slutet. Kunde inte ha avslutat filmen på ett bättre sätt. Blev tårögd när jag såg det. Shane har alltid varit en stor förebild och tycker att han hedrades på ett mycket bra sätt i filmen. Glömmer aldrig den första skidfilmen jag såg, "Ski Movie" där Shane lyste med sin skidglädje.

Grym film! RIP Shane McConkey...

Utter sa:
B-dog har ingen bc stil nedå.
Wallisch bc jibs - fyfan var tog stilen vägen?
Och föressten, Wiley borde ju bannlysas från all form av storberg, han försöker bara se steezig ut.

Håller med dig till 110% Utter.

Om det är något som ser jävligt och uttråkande ut så är det väl MSP's gubbliga som kör alaska varje år med halvtråkiga rocklåtar.

Tillbaka
Topp