Vilken Fischer RC4?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Vilken Fischer RC4?
Senast redigerad av en moderator:
Vilken Fischer RC4?
WC är som jag uppfattar det en mer avancerad skida som du sannolikt kommer att uppfatta som mer exakt, farttålig och stabil än den enklare modellen Superrace. Möjligt att WC kräver mer fart och bättre teknik av sin chaffis och kan uppfattas som svårkörd av den ovane.

Behärskar du skärande sväng och vill köra snabbt och exakt väljer du WC. Är det mer sladd än rent skär i din åkning är sannolikt Superrace en bättre kamrat!

/MM

Vilken Fischer RC4?
ALPINBUTIK sa:
Vadå bitter?
Klart att sportconrad kan skillnaden på de båda skidorna.
Har katalogen framför mig och ser skillnaden direkt.
Oj, ser du också att Super är 112-69-98 med 0.5 kant och WC är 116-71-100 med 0.8 kant samt hål i nosen? Grattis i så fall!

Mountain_Man sa:
WC är som jag uppfattar det en mer avancerad skida som du sannolikt kommer att uppfatta som mer exakt, farttålig och stabil än den enklare modellen Superrace. Möjligt att WC kräver mer fart och bättre teknik av sin chaffis och kan uppfattas som svårkörd av den ovane.

Behärskar du skärande sväng och vill köra snabbt och exakt väljer du WC. Är det mer sladd än rent skär i din åkning är sannolikt Superrace en bättre kamrat!

/MM
Det blir WC! Jag kör som en gud! Oftast snabbt.

JL76 sa:
felix:60kg? du behöver lite cheeseburgare som de skulle sagt på TGR...
Ser bara fördelar, mindre kraft när jag faller, ABS-ryggor håller mig flytande mycket bättre, går inte igenom snötäcket lika lätt... sen är jag ju ändå inte på Jarles nivå :cool:

Vilken Fischer RC4?
felix sa:
Det blir WC! Jag kör som en gud! Oftast snabbt.
:
bra val. Har provat dem och
dem är tunga, lugna, stabila, har jättelätt för att hitta greppet i hårdpist och is och om man vill åka fort i branta backar är dom helt perfekta och väldigt lättåkta. Höll på att köpa ett par själv.

Enda nackdelen med dom som jag upplevde, var att dem var för lunga- och inte accelererade, ur svängen tillräckligt mycket(för min smak).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp