vilken hjälm?

vilken hjälm?
Snyggaste hjälmen på marknaden (iofs wake/kitemarknaden men jag använder den till skidor också) är LÄTT Capix Wakecap.

Giros Bad Leiutanant är också läcker..

vilken hjälm?
Har en Arnette hothead Ce-astm, schysst blå med blåa ljusa flames och sitter riktigt skönt.

Annat tips är ju att gå in i en affär och kolla/prova :D

vilken hjälm?
vilken hjälm?
prova innan du köper, för mig var det iaf jävligt svårt att hitta en som satt bra.

bigair: det står pointless på den också ju :)

vilken hjälm?
Som sagt det är en wake/kitehjälm och jag använder den först och främst till kiteboarding när jag kör unhooked. Man behöver inte ha den bak och fram heller, man kan mycket väl ha den som vanligt. Jag har en vanlig Pro-Tec hjälm också. Det är väl en smaksak. Dessutom är den jävligt mycket billigare än de flesta andra hjälmar och fyller ändå samma funktion, att skydda huvudet. Jag får ju fan 3 hjälmar för samma pris som din Giro hjälm (eller en hjälm och en massa fernet) Skärmen är väl delvis en modegrej, delvis för skydd, den hjälmen du nämner som snyggast har ju också skärm! Man ska inte kast pil när man ligger i kuvös...

Det jag inte förstår är varför du har camouflage färgade goggles och hjälm? Vad ska det vara bra för? Vad fyller det för funktion med camouflage färgat? Är det för att man ska smälta in med bakgrunden och inte synas i backen?

Förstår du vilken dum fråga du ställde...

vilken hjälm?
Det viktigaste är ju att den sitter som ett smäck och INTE att den är ball.

Man kan inte bara bestämma sig för en kruka och tro att den är skitbra. Alla skallar är olika och det är inte säkert att det är så många som passar dig...

PROVA!

vilken hjälm?
Men allvarligt! vad fyller skärmen för funktion? Om man drar en backflip eller så så lär det ju ta i! hm fattar inte!

vilken hjälm?
Dave---> Den fyller ingen funktion helt enkelt.

Kör själv med en Giro nine.mx, skönaste hjälmen jag kört med. Perfekt passform, lätt och helt enkelt fett nice...

Men skulle jag köpa en ny så skulle det nog bli en bad leuitnant, den e het.

Tillbaka
Topp