Vilken längd på brädan?

Jeenyus

Medlem
Vilken längd på brädan?
jo jag ska köppa en burton bräda men alltså sa jag ha 155 eller 156? åker nästan bara i parken och jibbar men åker jävligt mycket pist och så. vill kunna pumpa puder (i sälen) samtidigt som jag vill kunna sätt 180 på dom gröna hoppen och landa switch. är burton bra på rails?

Vilken längd på brädan?
om du ska pumpa puder i just sälen så msåte du ha 155. inget annat fungerar där. sälen har förbjudit brädor äver 155 cm i off-pisten. i gröna hopp funkar inte brädor på 155 i switch tyvärr. så du får prioritera. antingen 155 o åka puder i sälen o bara åka vanligt i gröna hopp, eller så får du ta den längre o inte åka puder o åka jätte jättemkt swtich i gröna hopp.

lycka till !

Vilken längd på brädan?
..

heheheheh

vilken skojjare där..

155 eller 156 spelar ingen roll.. ta den vars BREDD passar perfekt till dina skor..

kolla min guide ---->https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

sen tar du och köper en bräda vars bredd e perfekt..

(och allas brädor passar att raila med.. alla märken, alla brädor, fast i Burtons sortiment passar de renodlade parkbrädorna bättre; Dominant, Twin och Blunt)

eftersom du åker massa massa pist så skulle jag rekommendera Custom

/Pinn

Vilken längd på brädan?
Som Pinn skrev, kolla hans brädguide!!

Om du av nån anledning är lat, inte har tid, eller av annan anledning inte tänker läsa den så får du nu några tips utöver det Pinn skrev ovan:

Längden spelar "mindre" roll än vad folk generellt verkar tro, någon enstaka centimeter hit eller dit kommer de flesta inte märka av i någon större omfattning. I min mening är det betydligt viktigare att se längden som endast en av flera viktiga parametrar vid brädköp, många får lätt för sig att det är den enda.

Se till att brädan är lämpad för det du tänker använda den till och fungerar för dig som person. Längden är som sagt bara en parameter, andra är: bredd i förhållande till din skostorlek, brädans flex i förhållande till din vikt/preferens/åkstil, vad tänker du använda brädan till? Kan du tänka dig att utesluta det ena för att få en renodlad bräda av en viss typ? osv...

Om det är några speciella Burtonmodeller du har i åtanke så skriv ut dem, många på forumet har ju testat det mesta och kan uttala sig om vilken modell som borde passa bäst!!

Lycka till!

Senast ändrad:
Vilken längd på brädan?
Misstänkte redan från början att det var ett bait när jag kollade din profl..:)

Men, snäll som man är så försöker man ju ändå hjälpa... Förstår dock inte riktigt meningen med att göra ett bait av en sån grej, finns ju faktist folk som har i princip samma frågeställning fast på allvar!! Hjälper ju hellre en gång för mycket....

No hard feelings!!

Tillbaka
Topp