Vilken längd på Head Monster 75 ?

orange

Ny medlem
Jag har snubblat över ett nästan för bra erbjudande på ett par Head Monster im75 på 184cm. Nu till mina funderingar. Jag hade ställt in mig på 177cm skidan då jag tidigare hyrt andra skidor på 170cm som varit riktigt busiga men nästan lite för mycket leksak.
Saken är den att det blir typ halva priset (mot 177cm) om jag är snabb och nappar på erbjudandet. Kanske är värt att chansa och sälja om man inte blir nöjd?

Jag är 178cm och ca 75kg tung...

Alla tips och förslag är välkomna :)

Skillnaden mellan 177 och 184 cm är bara omkring 4 cm framför din fot. Inte mycket och knappast något du märker av i åkningen. Det som faktiskt har större betydelse är skidans hårdhet. En längre skida är gjord för en tyngre åkare och är oftast hårdare i såväl flex som spann och eventuellt även i vridstyvhet.

Är du en driven åkare som gillar att dra på och köra stort är 184 cm helt rätt. Föredrar du att lägga kortsväng i pisten är Monster 75 i 184 cm hur som helst fel skida...

Så...är du ute efter en "allmountain" skida som går som på räls över hela berget är 184 cm helt rätt. Jag skulle inte rekommendera så kort som 177 till dig i det fallet!

MVH/MM

Tillbaka
Topp