Vilken längd ska jag ta?

RiderOnTheStorm

Ny medlem
Vilken längd ska jag ta?
Hej ska iväg och säsonga nu i vinter, och har letat skidor i evigheter nu, men nu är jag lite osäker på längd, jag letar efter en allmountainskida, men vilken längd ska jag satsa på? jag är 1.74 och väger 65 kg. Jag är rätt duktig åkare, och vill helst använda skidorna utanför pisten och i parken.

Vilken längd ska jag ta?
2. Forumets regler
2.1 Innan du skriver
Sök igenom forumet så att ingen redan har ställt och fått svar på frågan du tänker ställa.

Kontrollera att du är i rätt forum innan du postar ditt inlägg.

Läs klistrade trådar i forum du tänkte skriva i.

-> = Skidor =
Hur långa skidor ska jag köpa? Läs Ola Rockbergs artikel "Välj rätt längd på dina alpina skidor": https://www.freeride.se/content/92/

du borde fått en varning istället för hjälp, JONG!

Vilken längd ska jag ta?
RiderOnTheStorm sa:
tack, ja ska kolla dne osså Bl0ck.. men palla klaga, strunta och skriva då? ;)
Det finns en anledning till reglerna. Vem orkar läsa igenom 15 nya trådar varje dag där folk (som du), som är för lata för att söka, frågar om exakt samma sak?
Börjar bli rejält less på detta forumet nu. Finns det ingen som kan gå in och moderera bättre!?

Vilken längd ska jag ta?
Heinz_p sa:
RiderOnTheStorm sa:
Det finns en anledning till reglerna. Vem orkar läsa igenom 15 nya trådar varje dag där folk (som du), som är för lata för att söka, frågar om exakt samma sak?
Börjar bli rejält less på detta forumet nu. Finns det ingen som kan gå in och moderera bättre!?
+1. ett "infomeddelande" pop up-stuk om att söka i forumet innan man skapar ny tråd, kanske? det skulle ju underlätta för alla, inkl mods, om det inte fanns 15 trådar på varje ämne.

Vilken längd ska jag ta?
RiderOnTheStorm sa:
när du blev medlem klickade du i en ruta där du godkänt att följa dessa regler, och de finns till just för att stoppa totalt onödiga trådar som din (och många till). Sätt en taliban som moderator så kanske det blir lite ordning, kan ju inte bli mkt sämre.

Vilken längd ska jag ta?
stalin.jpg

Denna mannen skulle styra upp livet här på freeride.

Du kanske skulle ansöka om en admin post mongoblocket? Känns som du gillar ordning och reda. Skulle faktiskt kunna tänka mig att hjälpa till själv.. Har ju varit mod förr.

Vilken längd ska jag ta?
fiskebulle sa:
http://shadowwar.files.wordpress.com/2009/05/stalin.jpg

Denna mannen skulle styra upp livet här på freeride.

Du kanske skulle ansöka om en admin post mongoblocket? Känns som du gillar ordning och reda. Skulle faktiskt kunna tänka mig att hjälpa till själv.. Har ju varit mod förr.
Stalin är ju död...
Tror att min moderering skulle var lite för stor förändring mot vad det varit.
Bara inse alla forum är likadana, fulla av latmaskar(SÖK!), folk utan koll och allmänna idioter snyltandes på ett fåtals kunskap

Vilken längd ska jag ta?
bl0ckm0ng0t sa:
Stalin är ju död...
Bara inse alla forum är likadana, fulla av latmaskar(SÖK!), folk utan koll och allmänna idioter snyltandes på ett fåtals kunskap
Det är väl det forum finns till för, att folk utan kunskap ska kunna ta del av andras kunskap? Och visst, det kanske ploppar upp lite onödiga trådar ibland men vad gör det. Forumet är till för att saker ska diskuteras, ska alla söka då kan ju alla ämnen låsas för vidare poster och så får man snällt läsa igenom det som står eftersom att allt verkar ju finnas besvarat där. Så löjligt jobbigt är det faktiskt inte och ni överdriver problemet. Men men, den här frågan kan ju tas på ett mer lämpligt ställe än i den här tråden.

Vilken längd ska jag ta?
somebody sa:
bl0ckm0ng0t sa:
Stalin är ju död...
Det är väl det forum finns till för, att folk utan kunskap ska kunna ta del av andras kunskap? Och visst, det ploppar upp massor med onödiga trådar varje dag men vad gör det? Forumet är till för att saker ska diskuteras, ska alla söka då kan ju alla ämnen låsas för vidare poster och så får man snällt läsa igenom det som står eftersom att allt verkar ju finnas besvarat där. Så löjligt jobbigt är det faktiskt inte och ni överdriver problemet. Men men, den här frågan kan ju tas på ett mer lämpligt ställe än i den här tråden.
Fixade det åt dig :)

Senast ändrad:
Vilken längd ska jag ta?
Äh, forumpoliser är värre än onödiga trådar. Om det är en tydlig rubrik tycker jag det är ok att ställa frågor. Då behöver man ju inte kolla tråden om man är trött på ämnet.

Jag tycker du skall köpa 1.76

Tillbaka
Topp