vilken längd?

• Trådstartare Trådstartare Hjalles
  • Start datum Start datum
H

Hjalles

Guest
vilken längd?
tjeena tänkte köpa mad trix jojo 154 men tycker att dom känns lite långa jag är 160 cm och väger 40 kg. Förra året hade jag salomon 145 vad tycker ni ska jag ha 154 eller kortare?

vilken längd?
Vid 13-ars alder har jag for mig att man ar laskunnig, eller!?

"Mallen väljer en lämplig längd att utgå ifrån när du väljer skidor. Om du sedan föredrar 5 cm längre eller 5 cm kortare skidor än mallen anger spelar ingen roll. Mallen har i alla fall gett dig en indikation på hur långa skidor du bör välja."

vilken längd?
vid 23 års ålder trodde jag att man kunde använda å och ä! nä jag skoja bara... jo jag förstod att det var en mall! men om den säger 140 och jag tänkte mej 154 så är ju det 15 cm längre och eftersom jag är en riktig parkråtta så kanske det är lite långt då :/ men jag tänkte ju ha mittmonterat också och då känns dom ju kortare och blir lättare att snurra.

vilken längd?
(en till dum fråga) tror du att det går bra att jibba och snurra och så med 154 skidor då?

vilken längd?
Materialen i dagens skidor ar sa pass bra att nagra extra centimeter inte gor skidorna speciellt mycket tyngre. Ett exempel, Salomons 1080 Flyer 161 cm vager bara 100 g (1/3 av vad en vanlig chipspase vager) mer an Flyer 151 cm. En langre skida blir daremot valdigt mycket stabilare i hogre fart, i landningar osv. Visserligen blir de kanske lite trogare att rotera eftersom du har en langre skida som du maste satta i rotation men ar man en duktig akare sa kompenserar man latt det med lite skicklighet.

vilken längd?
haha jag är ingen duktig skidåkare! nej men det ska nog gå bra jag kör på 154!

Tillbaka
Topp