ElliotAndersson
Medlem
Vilken lavinryggsäck? Mammut light, mammut ride eller Ortovoc ascent 30?
Tjena sitter och tänker på nästa inköp, en lavinryggsäck. Har lyckats banta ner det till 3 modeller som jag tycker verkar vara från bra märken som ligger ungefär samma i pris och lika snygga
Gillar intrycket av mammut, undrar om nån har någon erfarenhet kring skillnaden på deras ride modell och deras light. Båda har ju liknande specs men light-modellen är lättare. Vad skiljer det åt, hur känns materialet på light-modellen?
Sen undra jag om axelremmarna känns "bulkiga" på deras protection aribag modell? Deras trauma-airbag är ju ett plus i kanten också!
Tycker Ride-modellen är lite snyggare.
Nån som även har erfarenhet kring Ortovox Ascent 30 liters? Den utmanar också.
Nån som vet butik i Stockholm som har ett bra utbud där man kan prova? Har kollat alpingaraget men de har bara light-modellen.
Alla tankar är välkomna, även andra modeller, tack på förhand!
Gillar intrycket av mammut, undrar om nån har någon erfarenhet kring skillnaden på deras ride modell och deras light. Båda har ju liknande specs men light-modellen är lättare. Vad skiljer det åt, hur känns materialet på light-modellen?
Sen undra jag om axelremmarna känns "bulkiga" på deras protection aribag modell? Deras trauma-airbag är ju ett plus i kanten också!
Tycker Ride-modellen är lite snyggare.
Nån som även har erfarenhet kring Ortovox Ascent 30 liters? Den utmanar också.
Nån som vet butik i Stockholm som har ett bra utbud där man kan prova? Har kollat alpingaraget men de har bara light-modellen.
Alla tankar är välkomna, även andra modeller, tack på förhand!