Vilken LINJE gick/går ni?

jag fick ett infall och gick naturbruk. kan väl va kul men jag ångrade mig som fan. skulle valt hotell/restaurang eller skidgymnasiet/snowboardgymnasiet istället :/ men men jag träffade mycket kul folk så helt bortkastat var det inte :)

Dessutom, akta er för min skola! de sköter allt uruselt, snackar skit och utnyttjar eleverna så om ni hör någon som funderar på Säbyholm, tag er i akt! :p

Annars tycker jag att man ska gå den linjen som verkar kul. som redan sagts så måste man ändå plugga vidare sen, eller få jobb på kontakter och då spelar det ingen roll vad man gått för linje. Har man ändå gått nio år i grundskolan och slavat så kan man väl ändå läsa det man tycker är kul!

Natur/Natur

Skönt och slappt faktiskt är inte så svårt som alla försöker få det till, och man kan fortsätta på vilken utbildning man vill sen

jag gick sam/ek... på 3 år hann jag lära mig att jag inte ville bli ekonom iallafall =)
nu är det byggingejör som gäller istället.

så, fundera inte för mkt på gymnasieval. ta nått som låter kul istället.

Ryding sa:

Själv hotel restaurang för att kunna säsonga som kock ni då?
Hoppas du läser det för att du har intresset, annars är det ju bara idiotiskt.
"Jag läser det för att kunna säsonga som kock, det tycker jag är jättesmart, sen när jag tröttnat på säsongandet eller har gått sönder så ska jag börja om på nytt med något annat."

Rekommenderar alla som går ut gymnasiet att ta ett break, se sig om i världen(om man nu tycker om det), få erfarenheter - för att komma fram till vad man vill bli.
Själv hade jag pluggat ekonomi nu om det inte var för att jag kom fram till att det inte är min "cup of tea". Självklart läser jag lite ekonomi för att det är ett måste. Men bli ekonom? Njet.

te05!!!! tekik&design... de va de dä mä design som locka... men de e överskattat.. i teknik e de odligatoriskt te matte c... HATA KEMI
HATA KEMI
HATA KEMI

Jag går Natur nu. 1;an.
Nog för att jag gillar skiåkning men jag styr inte mitt gymnasieval så att jag t.ex. ska ha lättare att säsonga när jag blir äldre.

Te3 Design Inrikting (en aning överskattat visserligen) inte många som fattar var den kom ifrån eller? ALLA teknikare skulle gått på bergaskolan i eslöv för vi har det slappaste/skönaste schemat och det skulle jag sätta en vecka i Åre på. Måndag SpecialIdrott SLUT, Tisdag Svenska SLUT, Onsdag LEDIGT, Torsdag(tråkigaste dagen) Svenska Design och ARL (Arbetsmiljö och nånting???) SLUT, Fredag Religon Design ORG(Organisation och Ledarskap SLUT. And so on and so on. Utmana mig så får vi se vilken teknikare som e allra slappast. See ya soon POK.

går oxå natur...suger just nu...gött när man pluggat klart, blir rik och åker skidor på heltid:)

PS. Ni som går/gått natur, vad gör/gjorde ni som projektarbete?? Förslag?

Dave sa:
Rekommenderar alla som går ut gymnasiet att ta ett break, se sig om i världen(om man nu tycker om det), få erfarenheter - för att komma fram till vad man vill bli.
Själv hade jag pluggat ekonomi nu om det inte var för att jag kom fram till att det inte är min \"cup of tea\". Självklart läser jag lite ekonomi för att det är ett måste. Men bli ekonom? Njet.
Det har man ju inte tid med. Är klar med mina studier, efter högskolans 5 år, när jag är 26/27 år :O Palla vänta och fördröja. Hitta mina vägar runt om i världen har man tid till senare, då man har ekonomin till det ;)

/V

RÄDDNINGSGYMNASIET på Sandö.
Är en naturlinje med inriktning räddningstjänst och akut omhändertagande. Mycket praktiskt!

Samhäll; Internationell Ekonomi.. Läser Företagsekonomi A och B (tot. 200 p företagsekonomi) bara i ettan, det som är lite speciellt med linjen... Askul faktiskt.

Tillbaka
Topp