Vilken lins??

Vilken lins??
orange, gul... blå, grön, röd. lila, rosa, brun många som är bra vettu ;P

Vilken lins??
Hmm, är det egentligen något i linsväg som rår på flatljusets rått fostrande beskaffenhet?

Mjae, är mitt svar. Det är bara att gilla läget och kära med känselspröten ute... Hehe, som sagt fostrande förhållanden gör att det blir bättre sedan när det egentligen skulle varit dåligt... Efter ett gäng dagar i flatljus är t.o.m. isiga pister roliga att åka i normalljus... Kör med vilken färg som helst och njut när du slipper sedan!

FRAM FÖR FOSTRANDE FÖRHÅLLANDEN!!! Tihi

Mvh,

M.Jinnai

Vilken lins??
Tjena en fåga inom forumet som också gäller linser, så undrar jag om det är någon som vet om cébés spegelglas är bra och hur linsen känns?!

Vilken lins??
Gul är bäst i svenska förhållanden (flatljus) förutom vårkanten då kan man ta fram nån annan färg men gul fungerar året om.

Vilken lins??
Det beror på...men i normalfallet är ett par gula kontrasthöjande linser att föredra...de kan lätta upp...men riktigt bra blir det inte!

Jag var ute i dimman på Riksgränsfjället för några år sedan en riktigt eländig dag. Man såg inte om det gick upp eller ned och de enda riktmärken som fanns att gå på var andra skidåkare som famlade omkring. Plötsligt kunde någon liksom bara försvinna i intet eller falla omkull som om de kört in i en osynlig vägg (vilket de oxå hade gjort). Det enda som hjälpt denna dag skulle vara någon form av radar!

That´s all kids! / MM

Vilken lins??
Spegelglas är tuffast, men totalt värdelösa för kvällsåkning och i dimmiga förhållanden. Har klarat mig bra i Frankrike med dem däremot.

Skaffade nyligen gula glas till mina Oakley för att få ut lite mer av åkningen när solen inte skiner.

Vilken lins??
Det är som det jag är ute efter... RIKTIGT flatljus går inte att bota med linser... Radar är nog inte så dumt faktiskt...

Väggar är ett problem... Tillika stup som man kan braka över... Men, som sagt, när man sedan ser blir åkningen ljuv! Även vid taskiga förhållanden...

mvh,

M.Jinnai

Tillbaka
Topp