Vilken Mp3-spelare är bäst?

Bjorsberg

Ny medlem
Jah ska köpa ny Mp3 och undrar helt enkelt vilken som är bäst och vilken som är mest prisvärld för under 2500??

//tobbe

läs diverse test som finns runtom på nätet.. lättaste sättet då det är experter som provat, alltså inte folk som äger sakerna..
finns tester på smartson bl.a

iRiver har jäkligt fina spelare. Jag har en lite äldre själv som fungerar utmärkt. Mycket bra batteritid, tillräckligt liten för att springa med, tillräckligt stort minne för att klara sig genom en semester med. Det enda negativa är den medföljande programvaran som är hopplös att pyssla med.
T ex: http://www.iriver.eu.com/flash_player.html?p_id=346&L=0&view=
Det finns modeller under 2500 där...kanske inte den ovan. Prispressa på nätet, det sparar man många sköna hundralappar på.

Senast ändrad:
Men om man ska ha en sjysst mp3 i backen rekommenderas inte en Ipod.
Satsa då heller på en lite mindre värdefull för runt 500 kr lappen

/D

asså i backen köper man en gammal muvo 512mbs utan nån jävla töntig display för 500kr typ. tyvärr äre lite svårt å hitta dom. men dom finns :) för ett år sne iaf... om inte annat borde de kommit andra billiga i samma klass. hålelr skitbra å bra batteritid.

Senast ändrad:
Lyssna på mig! inte dem andra...
Vill du ha en riktigt bra spelare med kanonljud ( LÅNGT bättre än tex: ipod som jag tycker låter skit i jämförelse, har en sån också ) skall du satsa på Iaudio X5 som är super på alla sätt!
Ljudet ÄR marknadens bästa, så även konstaterat i många tester....Gör bara inte tabben att köpa ipod då den är en modespelare som inte levererar.
Iofs kostar Iaudios X5 en del, 2800:-, men då får du vad du betalar för!

iAudio!!!! Helst X5 - men dom andra lite mindre är oxå grymt bra.
Marknadens bästa ljud - x antal utmärkelser.

Jag har själv en iAudio X5L (30GB), gav 3500,- för den med drulleförsäkring i 5 år. Och jag kan säga att jag inte har ångrat mig en sekund över mitt köp!
Bästa mp3'n på marknaden med sjuuuuuuukt bra ljud.

http://www.iaudio.se/

hhhhttttt.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v734/Sir_Cizzi/2006313113953765106.jpg

Senast ändrad:
Micke77 sa:
Av alla 123908120938120938120938120983091283012983890128309182 mp3er gillar jag nog bäst någonting av coldplay just nu. White Shadows får de bli.
Frågan är ju då om han verkligen undrade vilka låtar som va bäst eller om han vill veta vilken spelare som va bäst??

Precis som alla andra säger, IAUDIO!
Har själv iaudio 4 och den fick bättre än ipod i M3:s ljudkvalitetest etc. Den är bättre helt enkelt.

donsobon sa:
Micke77 sa:
Av alla 123908120938120938120938120983091283012983890128309182 mp3er gillar jag nog bäst någonting av coldplay just nu. White Shadows får de bli.
Frågan är ju då om han verkligen undrade vilka låtar som va bäst eller om han vill veta vilken spelare som va bäst??
donsobon, lita på de som nästan är dubbelt så gamla som dig i språkfrågor... Mp3 är inget annat en ett filformat, ett filmformat för ljudfiler. Om man köper en mp3 så köper man således en ljudfil!

Vettigare fråga hade därför varit vilken mediaspelare eller mp3-spelare skall jag köpa. Jag kan verkligen rekommendera iRiver, har en H320 själv som jag har haft i snart 2 år och är skitnöjd. Som en Ipod Video med skillnaden att den komm för 2 år sedan och går att anpassa mer själv (programvarubyte, utseendebyte you name it...) Enda dåliga med den är väl att den är tjockare än Göran P, men det har väl med åldern att göra. X5:an som alla snackar om är ung. som en nyare variant av min, dvs lite smidigare och lite snyggare och kanske lite bättre överlag. Jag fick dock langa upp 4300 på disken men först betalar mest som alla vet...

Jag kan rekomendera en iriver H320. har själv en sådan....den gick lös på 2600 för 1 år sedan så den lär ju ha sjunkit i pris....den är på 20 gig och har video möjligheter...du kan även koppla in kameran eller dyligt via USB kabel.....och använda den som extra minne, bra om man är ute och fotar. Annars så rekomenderar jag starkt Ipod Movie eller Film vad den nu heter....jag anser att det äör den bästa på marknaden just nu! den ligger väll runt 3200 med 20 gigarna...

MVH/Danne

Jag vill bara tipsa lite om Mini Disc.. Ok jag kanske är en bakåt strävare men Mini Discen var faktiskt det coolaste som fanns för bara 5 år sen..
Fördelar:
Rymmer faktiskt mer än man tror..

Stöttålig och vattentålig.. den här gör sig helt hemma i backen då den vägrar gå sönder för något! OBs displayen kan börja glappa efter si sådär 4 år...

Batteritid: Jag använder min minidisc typ en timme om dagen (ibland mindre =och har bytte batteri i Februari senast och då ingår även bla en buss resa ToR åre karlstad och även lite andra resor Bla en resa till Polen och en till Frankrike och fortfarande sammabatteri den senaste veckan har dock batteri indikatorn blinkat så jag kanske ska byta snart! :)

Design: om Man nu vill se cool ut i dagen MP3 ålder måste man ju ha en Mp3 med massa minne har jag lärt mig. Då kommer MD till sin rätt. Eftersom den har ett litet biffigare format så tror dagens ungdom när de ser den att Wow det där måste vara en sån där Mp3 spelare med massa minne typ 100 gig lr så.. och helt plötsligt var man kung bland högstadie ungdomarna..

Negativt:
Jobbig att ha med sig när man springer men det gör en rikt karl aldrig ändå så skit samma!

Därför ska man ha en MD spelare!

Senast ändrad:
Håller med dig manga, batteritiden på en MD slår MP3 inte, dessutom med de senaste modellerna får du in 1GB per skiva!
Kanske som sagt inte é lika coolt men när batteriet i brorsans nyinköpta mp3 var slut efter 12 timmar i bussen till alperna njöt jag!

Jag skulle vilja rekomendera dig att skaffa en spelare med flashminne och inte en med hårddisk. Flashminnesspelaren har ju inga rörliga delar i sig som kan skadas av skakningar och dylikt. Hårddiskspelare känns på ngt sätt ömtåligare...

Själv har jag en 2 gigs iAudio U3 och den har verkligen KANON-BRA ljud! Den lilla färgskärmen livar upp lite men den är framför allt en hyffsat liten spelare med bra batteritid och plats för många timmars musik.

Kör på en Mpio, 512mb.. liten, bekväm, radio, bra xtra funktioner typ skärmsläckare^_^.. 1200 på Elgiganten

HAha va faan köp

N A N O

Äger ju sönder såklart !

Har den me 2 gig funkar perfa !

själv har ja en iAudio U2 på 1 GB.. den e rätt skön, men du ska köpa ett par KOSS hörlurar till, de har ja, å dem e grymt bra!! skön bas som faan.. :P

men lycka till me köpet!

//Andreas

Om du köper en minidisc se då till att köpa en Sony! absolut bäst. Har själv en Sony minidisc av senare modell och inget går emot att slänga i en disc i spelaren och uppleva bra ljudkvalité som jag inte får av min ipod video...

iPod nano, den har flashminne så den tår lite allt möjligt, inte stöttålig och vattentålig såklart, men klart bästa mp3 spelaren, sj har ja en svart 2gb. iPod shuffle e oxå rätt schysst, dom har sänkt priserna på dom. iPod shuffle e den mest prisvärda och är den tåligaste mp3 spelaren!

1306024128a0b6fc02b42010.L.jpg

samdisk är sjukt prisvärd har haft min i två år utan minsta problem eller repa! p.s det finns även sandisk med upp till 1 gb minne den på bilden har 256

Senast ändrad:
IRIVEER är bäst ipod är sämst för dess ljud är sämst och batteritiden är lika med 0...
IRIVEER har marknadens bästa ljud och batteritid, med en IRIVEER och rätta hörlurarna vibrerar örona av basen och kvaliteten är grym! Min IRIVEER har batteritid på 53h slå det Ipod med typ 7 h... Hade Ipod förut och jag blev så trött på den så jag gick glatt tillbaka till IRIVEER

Monis sa:
IRIVEER är bäst ipod är sämst för dess ljud är sämst och batteritiden är lika med 0...
IRIVEER har marknadens bästa ljud och batteritid, med en IRIVEER och rätta hörlurarna vibrerar örona av basen och kvaliteten är grym! Min IRIVEER har batteritid på 53h slå det Ipod med typ 7 h... Hade Ipod förut och jag blev så trött på den så jag gick glatt tillbaka till IRIVEER
Iriver stavas med ett E! :P

iRiver helt klart, bra battertid (min gamla i890 har 40h) och grymt ljud.
Sen sandisk, måste ju vara ett skämt. Dom är så otroligt dåliga så det är ju nästan pinsamt. Ljudet är wack, kass batteritid, går sönder lätt, dåligt köp med andra ord. fast man får ju vad man betalar för så det är väl inte så jätte konstigt.

Ipod är grymt snygga, och bra funktioner!
Har en Nano, vit 2 GB. Det räcker ;)

köpte en ipod g5 för pengarna jag tjänade in i st anton. riktigt fin manick, 60 gig, färgskärm, bildbibliotek, videospelare, ja, typ allt man kan tänka sig att man vill ha.
dyr som stryk dock, men vad gör det?

MD äger mp3 och kommer göra så i minst ett år fram. skit samma om man får plats med 5 miljoner låtar på en ipod ljudet är skit om man jämför!!!!!

Tillbaka
Topp