Bäst för uppkört?

Bäst för uppkört?
Okejdå, relativt rak och hård skida som passar åkarens teknik... ursäkta ironin men ibland blir det lite löjligt när det analyseras sönder vad som passar optimalt för vad och vem, liksom överteoretiskt. Speciellt när en slipning kan få en skida att kännas helt annorlunda....
Jag håller helt och hållet med dig, och därför analyserar jag aldrig (nästan iaf.) vad folk ska ha för skidor, men reagerade lite skämtsamt på din kommentar när det gällde ytterligheten åt andra hållet.

Bäst för uppkört?
Okejdå, relativt rak och hård skida som passar åkarens teknik... ursäkta ironin men ibland blir det lite löjligt när det analyseras sönder vad som passar optimalt för vad och vem, liksom överteoretiskt.

Jo. Men om det är någon gång man kan få teoretisera om ”vad som passar optimalt för vad och vem” så är det ju när någon snällt har frågat oss om exakt det, i ett forum avsett för just det.

Bäst för uppkört?
Slänger in en fackla till i diskussionen gällande hur utmanande Enforcer / Santa Ana är... för de har ju rätt mycket av en charger-profil och är ju inte lätta. Själv åker jag på Enforcer 100.

Jag ställde min fru på ett par Santa Ana Unlimited 93 (heter bara Unlimited i år). Och hon stormtrivs hela dagen som medelgod åkare :-) De är ju gjorda för att tura så det är klart mjukare och lättare än motsvarande bredd... Den skidan finns ju som smalast 88mm vilket kan vara intressant.

Senast ändrad:
Bäst för uppkört?
Exakt, det kräver sin åkare att orka kanta 93mm breda skidor i hård pist.
Därav inga skidor för att cruisa runt på för en medelgod åkare.
Blir bara komplett fel rörande at rekommendera dessa till TS
Jag rekommenderar aldrig "köp denna skida", utan alltid bara "värt att prova denna skida". Jag tycker det är "komplett fel" att inte ens testa, men alla råd här är ju frivilliga att följa. Jag äger inga aktier i Nordica, så för mig kvittar det ju vad TS väljer. Tror inte någon förolyckas om man provar en skida man upptäcker inte faller en i smaken. För smaken är ju olika, vad som uppfattas som lätt och inte. Vilket den här tråden också visar tydligt. Simma lugnt.

Bäst för uppkört?
Undrar om TS (Majsana) är kvar i tråden...🤔
Screenshot 2024-11-14 at 20.05.56.png

what-did-i-just-read-allan.gif

Bäst för uppkört?
Tack för alla svar! Jag är långt ifrån ngn som har koll på senaste modeller mm, så syftet var att få lite tips i denna djungel eftersom tester och recensioner oftast görs av väldigt duktiga åkare. 🙏

Tillbaka
Topp