Vilken ska man välja? (bräda)

dunderdude

Ny medlem
Hej, jag åker inte så väldigt ofta men det brukar bli nån vecka per år, åker allround.

Har hittat följande på begagnatmarknaden:

Burton BMC 66 2002 utan bindningar 1500 kr på denna bräda har stålkanten lossat en liten bit men är lagat hos en reparatör.

En Nitro shadow 162 2002 med burton misson bindningar 2500 kr, brädan är åkt på en vecka totalt.

Vilken skulle Ni rekommendera?
Har ni någo annat i denna prisklassen att rekommendera?

Tack för snabba svar, mvh Jonas

Tja! Jag har ingen koll på de brädor som du hittat. Däremot har jag en grym bräda till salu. Egentligen hade jag gärna haft kvar den men så här till jul så måste man ju ha pengar. (Har just köpt en burton T6(burtons värsting) och upptäckt att min gamla bräda var näst intill lika bra)
Det är en Salomon Fastback 160 cm 03 köpt 04 och körd på typ i två veckor så den är nästan i nyskick. Brädan är halvhård, har grymmt skär och är otroligt fartstabil. en riktig allroundbräda.
Jag hade tänkt mig 1700 för denna

Om du vill ha en längre bräda så vill min pojkvän sälja sin; en Salomon precept 167 cm 03 köpt 05 åkt på i en dag och alltså i nyskick. Den är hård och har oxå den grymmt skär och fartstabilitet.
1800 för denna.

Jag har tyvärr ingen bindning att erbjuda, men man bör ha rätt hård bindning till dessa brädor

Jag har fått upp ögat för en extrem justice, hur är den jämfört med de brädor jag specat sen tidiagare Burton BMC 66, Nitro shadow Jag har storlek 43-44 så vad ska jag ha för midjemått?

Du ska absolut inte köpa en begagnad BMC som är trasig. Nitron med ett par Mission är helt ok för 2500 om den är i bra skick. Med din skostorlek bör du köpa en bräda som är mellan 25 och 26 i midjan.

Jag har en Trilogy Arts Energy 162 (25.0) med ett par Flux Super Titan till salu. Prylarna är 04-05 och är åkta på i ca tio dagar. Allt är i toppskick.

Såg en Burton Balance 160.5 - Terjes modell. Vad har ni och säga om den jämfört med Nitro Shadow om man får den i samma prisklass med ett par bindningar av modell "freestyle", srtl. Medium?

Tack för alla svar

Okay, jag tackar för svaret, det är en djungel med åsikter och brädor =) Man har ju svårt att bestäma sig, är ju sugen på den Nitro Shadow, men den verkar inte vara så vanlig, därför har man lite svårt att skapa sig en uppfattning....

Hej,
Nitro Shadow ligger i medelklass. Kolla in www.nitrousa.com för att titta närmare på årets modell. www.blue-tomato.com säljer årets Shadow för 480 €. Du bör nog ha lite bredare än 25.0cm om du har 44:or, titta lite på bredden på Nitro, årets 161cm är 25.8cm och breddmässigt kan det vara bra för ett par 44:or, eller något större. Har du ett par 43:or så kan du närma dej 25.0cm. Kolla in åsikter om tidigare Shadows på sidan http://www.outdoorreview.com/cat/sn.../older-freestyle/Nitro/PRD_85995_3140crx.aspx . Doughboys förslag är inte dumt...

Lycka till,

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp