Vilken storlek ska jag välja?
Jag har precis köpt pjäxor men är väldigt osäker på storleken. Mina fötter är olika stora och den största mättes till 23,4...men när jag mäter hemma o målar av min fot på ett papper så blir den 24 istället. Så fråga....ska jag ha 23,5 eller 24,5? I 23,5:an känner jag att tån tar i mycket när jag sätter ner foten, och när jag står med raka ben. När jag står i skidställning kan jag känna framkant lite. Och när jag går med pjäxorna så tar tårna i det hårda ytterskalet så att det gör lite ont. Men innerskon kanske tänjs sen också så att det känns bättre?
Sen med 24,5:an så känner jag aldrig att tån tar i och efter att ha läst mycket så förstår jag att den antagligen då är för stor. Den känns även lite för stor över framfot och tå. Men denna är ju lite skönare. Är bara rädd att 23,5:an ska vara trång i tårna och att man därmed får ont. Vill ju kunna gå utan att tårna mosas sönder, men o andra sidan känns den andra lite för stor.
(Ska tilläggas att jag åkt skidor ca 1 vecka per år i ca 12 år)
Hjälp!
Sen med 24,5:an så känner jag aldrig att tån tar i och efter att ha läst mycket så förstår jag att den antagligen då är för stor. Den känns även lite för stor över framfot och tå. Men denna är ju lite skönare. Är bara rädd att 23,5:an ska vara trång i tårna och att man därmed får ont. Vill ju kunna gå utan att tårna mosas sönder, men o andra sidan känns den andra lite för stor.
(Ska tilläggas att jag åkt skidor ca 1 vecka per år i ca 12 år)
Hjälp!
Senast ändrad: