Vilken tillverkare har bredast läst?

Jag har verkligen breda fötter och söker efter NTN-pjäxa med så bred läst som möjligt. Har hört nånstans att Scarpas ska vara bredast när det gäller NTN men smalast på 75mm. Någon som vet vilken NTN-pjäxa man bör sikta in sig på om man har breda fötter?

Kan tyvärr inte hjälpa med mått på olika tillverkares läster men det finns ju på deras hemsidor. Jag provade mellan Scarpa och Garmont när jag köpte nytt och då var Scarpan (102 mm läst) mycket skönare för mig.

Jag har breda och höga fötter och köpte ett par Scarpa TX Pro som jag kört en vecka nu. De passar över förväntan bra och har svårt att tänka mig att ett par pjäxor passar min fötter bättre (med en formad sula). Kunde i stort sett ha pjäxorna komfortabelt spända hela dagen över foten och bara spände upp skaftet och walk mode vid lunch, topptur och vila.

//Johan

Jag har breda fötter och kör på Crispi Evo och de fungerar bra för mig. Både Scarpa's och Garmont's klämde och känndes betydligt smalare när jag provade dom. Det absolut bästa vore ju om du hade möjlighet att prova själv.

Jag håller med "Skruf". Jag kör på Crispi (förra modellen som är orange, nu grön). Jag har normalt bred läst i både skridskor och pjäxor och för mig passar Crispin överlägset.

Gamla Crispi är hopplöst smala, nya gröna Evo och Shiver är lite bredare, men mina Garmont är klart bredast över främre delen av foten. Har inte kört nya Scarpa så mycket.

Snödjup

Tillbaka
Topp