Vilken twintip skida ska jag ha?

hsand

Ny medlem
Jag söker skidor i prisklassen max 2500:-(begagnad så klart)
Det ska gå att ha mittmonterad bindning och vara mellan 150-160 cm långa.

Vilken är bästa skidan enligt er?

beror helt på vad du ska ha dom till samt hur mkt du väger. Om du är lätt och ska ha dom enbart till park så skulle ja säga fujative..lätt. Mkt sköna parkstickor.

jag ska använda dom mkt i parker. jag väger 73 kg. är det tungt?;-) sökte på blocket hitta inte en ändå:-l

aha... det stavades fujative inte fujaktive som första personen skrev. när ni skrev att det bara ska användas i parker, vad är det som gör en skida till parkskida?

jojo okey. men om du jämför med skidan jag hade förut. head matrix jojo 145 cm. den tyckte jag funkade bra i vanlig pist. skiljer sig den skidan mkt från fujative?

hsand sa:
jojo okey. men om du jämför med skidan jag hade förut. head matrix jojo 145 cm. den tyckte jag funkade bra i vanlig pist. skiljer sig den skidan mkt från fujative?
Nej dom skiljer inte sig så mycket mer än att madtrix jojo är en junior skida...
Fujative ska väl funka bra i pist med...

Hittade bara två st fujative skidor när jag sökte på allaanonser.se. Finns det ngn billig och bra sida
där man köper nya skidor?

Snällanån vintern är ju här nu;)

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
billigt och bra vad jag har hört.. har inte beställt där själv nångång....

finns en affär i värmland någonsans där jag köpte mina rossignol som kostade ute i affärerna 5 tusen men i den affären så kostade dom 2,5:D Sportringen heter den tror jag.. har inte så stort utbud men räcker för mig:

köp från sport-conrad!

Jag köpte mina PE därifrån, det tog 6 dagar att frakta dom från södra tyskland till Luleå. Väldigt bra service och sjukt bra priser. Jag fick mina för 2300 inkl frakt =)

tjoo, om ja skulle rekomendera en skida skulle de vara HEAD mojo för dom är sjukt goa och mycke åkyta (kanske lite dyrare än 2500;- men de är värt varenda öre)

glömde att skariva att jag tror
nothing but trouble 165 skulle bli perfekt
mellan 2000-3000 på sportconrad

om jag ska köpa fujative vilken bindning ska jag köpa till när man köper ett freeride set? kolla in sport conrad och säg vilken som är billig men ändå bra.

hsand sa:
om jag ska köpa fujative vilken bindning ska jag köpa till när man köper ett freeride set? kolla in sport conrad och säg vilken som är billig men ändå bra.
Jag köpte Fujative 06/07 från Conrad och jag valde LOOK PX12 Jib bindningen.

Edit; Alla sets på Conrad blir lika billiga vilken bindning du än väljer. det står europriset inkl. bindning "Please choose a binding"

Senast ändrad:
OwetZ sa:
hsand sa:
Jag köpte Fujative 06/07 från Conrad och jag valde LOOK PX12 Jib bindningen.

Edit; Alla sets på Conrad blir lika billiga vilken bindning du än väljer. det står europriset inkl. bindning "Please choose a binding"
öh... när jag trycker på freeride sets och sen hittar fram k2 fujative då står det [ Bitte wählen Sie eine passende Bindung >> ]... och sen står det olika priser när jag trycker där.... jag är inte döbra på tyska direkt

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp