Jarle
Aktiv medlem
Vilken typ av skidåkare är du egentligen?
Ett mycket viktigt och givande test. Hade tänkt att gissa FR medlemmar på de olika kategorierna, men konstaterade snart att det skulle resultera i diverse varningar och portningar från FR. Detta skulle då vara väldigt tråkigt och jag hoppas jag är ursäktad.
Lycka till!
Vad för slags skidor åker du helst på?
A) Prototyper från något litet bolag eller någon fräck teamåkarmodell.
B) Gamla hederliga M. 103, V-explosive.
C) Mjuka fetingar i stil med AK maden.
D) Twintips, vilka beror på vilka din favoritåkare har för tillfället.
E) Käppsmiskarskidor.
F) De lättaste på marknaden.
Vad har du i ryggsäcken när du åker?
A) Carbonsond, en ny spade samt det senaste inom underställsteknologin.
B) Vätskepåse med Strohrom, spade, böjd sond, isyxa (för vilseåkna jibbers) samt en rulle silvertejp.
C) Spade och sond från conrad och en första hjälpen kudde.
D) Man kan inte ha väska i parken. Utanför parken har jag en spade för att bygga hopp och Mammas mackor med varm choklad.
E) Kan man ha väska när man åker skidor?
F) Zinkpasta, tält, glaciärglasögon, keps, vindsäck och trangiakök.
Vilka drycker förtärs och vad ägnar du dig åt på after skin?
A) Dricker vodka-red bull alternativt hinkar i mig öl och jäger och förklarar varför jag vurpade i barnbacken på vägen till denna tillställning.
B) Grön Chartreuse, Fernet och Absinth smörjer strupen tills liften öppnar. I väntan på solljuset blir det självklart nakenbrottning, slagsmål, pjäxdans och historier om hur man tidigare åkte den isiga colouiren på 78 grader som var ett censurhål bred.
C) San Fransisco och kanske en fin vinare intages medans man lägger in en stöt på den sötaste blondinen och beskriver det extrema åket man gjorde brevid Gustavsbacken.
D) Är mindreårig och får inte dricka på after skin. I stugan dricker vi Carlsberg sort guld och Jeltzin vodka blandat med Coca Cola.
E) En öl till maten man äter med familjen kanske är ok om frun tillåter.
F) After ski? Nädu, 200 knäböj och marsch i säng!
I ärlighetens namn, vart och hur åker du egentligen?
A) Lagom brant, halvgraciöst och lite droppande.
B) Så brant som möjligt, att man sedan sidesteppar och firar sig 75% av åket räknas väl inte?
C) Brevid Gustavsbacken i Lindvallen eller Åres extrema pister.
D) Där det finns en park, gärna Tandådalen eller Åre.
E) Med frun i de gröna och blå backarna, ibland kommer man iväg själv till de röda.
F) Långt ut på fjällen, gärna uppför.
Vad har du för skidkläder?
A) Det senaste från Halti eller Arc´Teryx.
B) Silvertejpat Tierra eller Klättermusen.
C) Haglöfs, Northface, Extrem you name it, vilket går bäst på dippan i år?
D) Oakley eller JL.
E) Något bra som jag köpte på intersport på 80- talet, lite lagom tysk.inspirerat.
F) Fjällräven såklart!
Flest A:n
Du syns oftast i Chamonix där du delar de uppkörda backarna med fem tusen kopior och talar om hur grymt fräscha Hendryx och DP's nästa års skidor är samtidigt som du sitter på 9 och smuttar öl.
Flest B:n
Du syns i princip aldrig på vintern då du är i Kamchatka eller liknande och brottas med björnar om de bästa åken. Framåt maj drar du dig sakta men säkert mot cantinan i gränsen och är givetvis för full för att delta i NM.
Flest C:n
Stureplan, dippan, St tropez eller Vat T är dina hemtrakter, alltid på jakt efter en flaska dom att flasha med för brudarna. Hört talas om puder men aldrig sett det, skiter för övrigt fullständigt i vem som vann NM, det var säkert bara någon fattig bummare.
Flest D:n
Talar ständigt om jons kängruflip eller vilka häftiga byxor jacob har. Om man letar efter dig hittar man dig troligast i någon liten anläggning där de lyckats skrapa ihop en snövall som kallas för park. Troligen var du på Stadium winter jam och klagade på hur dåligt kicken var shapad.
Flest E:n
Finns 51 veckor om året på kontoret eller i villan som det ständigt behövs göras något med, efter jobbet tar du volvon för att hämta ungarna och kommer hem till en färdiglagad middag innan aktuellt sätter igång.
Flest F
Hemavan, sylarna eller Lyngen på vintrarna. Sarek eller kungsleden på sommrarna. Du har alltid en lång tur att traska, kanske du ska paddla sverige runt nästa år? Ständigt undrar du vad black diamonds nästa turskida kommer väga och hur mycket dynafits bindningar går att banta, behöver tältet verkligen alla pinnar?
För övrigt vill jag bara meddela att den bästa förfesten innehåller följande:
Ett antal flaskor god sprit exempelvis jäger eller struhrom (sistnämnda farligt om man ska köra hem).
Ett antal människor med transor + en extra transa.
Lite silvertejp.
Spadar till alla deltagare.
Sen går man och gräver ner flaskan och på allmän signal är det först att hitta flaskan och därmed vinna det ärofulla priset att dricka så mycket man kan, gräva ner den och så fortsätter det.
Kan rentav vara mer motiverande att hitta en flaska sprit än en vän?
Lycka till!
Vad för slags skidor åker du helst på?
A) Prototyper från något litet bolag eller någon fräck teamåkarmodell.
B) Gamla hederliga M. 103, V-explosive.
C) Mjuka fetingar i stil med AK maden.
D) Twintips, vilka beror på vilka din favoritåkare har för tillfället.
E) Käppsmiskarskidor.
F) De lättaste på marknaden.
Vad har du i ryggsäcken när du åker?
A) Carbonsond, en ny spade samt det senaste inom underställsteknologin.
B) Vätskepåse med Strohrom, spade, böjd sond, isyxa (för vilseåkna jibbers) samt en rulle silvertejp.
C) Spade och sond från conrad och en första hjälpen kudde.
D) Man kan inte ha väska i parken. Utanför parken har jag en spade för att bygga hopp och Mammas mackor med varm choklad.
E) Kan man ha väska när man åker skidor?
F) Zinkpasta, tält, glaciärglasögon, keps, vindsäck och trangiakök.
Vilka drycker förtärs och vad ägnar du dig åt på after skin?
A) Dricker vodka-red bull alternativt hinkar i mig öl och jäger och förklarar varför jag vurpade i barnbacken på vägen till denna tillställning.
B) Grön Chartreuse, Fernet och Absinth smörjer strupen tills liften öppnar. I väntan på solljuset blir det självklart nakenbrottning, slagsmål, pjäxdans och historier om hur man tidigare åkte den isiga colouiren på 78 grader som var ett censurhål bred.
C) San Fransisco och kanske en fin vinare intages medans man lägger in en stöt på den sötaste blondinen och beskriver det extrema åket man gjorde brevid Gustavsbacken.
D) Är mindreårig och får inte dricka på after skin. I stugan dricker vi Carlsberg sort guld och Jeltzin vodka blandat med Coca Cola.
E) En öl till maten man äter med familjen kanske är ok om frun tillåter.
F) After ski? Nädu, 200 knäböj och marsch i säng!
I ärlighetens namn, vart och hur åker du egentligen?
A) Lagom brant, halvgraciöst och lite droppande.
B) Så brant som möjligt, att man sedan sidesteppar och firar sig 75% av åket räknas väl inte?
C) Brevid Gustavsbacken i Lindvallen eller Åres extrema pister.
D) Där det finns en park, gärna Tandådalen eller Åre.
E) Med frun i de gröna och blå backarna, ibland kommer man iväg själv till de röda.
F) Långt ut på fjällen, gärna uppför.
Vad har du för skidkläder?
A) Det senaste från Halti eller Arc´Teryx.
B) Silvertejpat Tierra eller Klättermusen.
C) Haglöfs, Northface, Extrem you name it, vilket går bäst på dippan i år?
D) Oakley eller JL.
E) Något bra som jag köpte på intersport på 80- talet, lite lagom tysk.inspirerat.
F) Fjällräven såklart!
Flest A:n
Du syns oftast i Chamonix där du delar de uppkörda backarna med fem tusen kopior och talar om hur grymt fräscha Hendryx och DP's nästa års skidor är samtidigt som du sitter på 9 och smuttar öl.
Flest B:n
Du syns i princip aldrig på vintern då du är i Kamchatka eller liknande och brottas med björnar om de bästa åken. Framåt maj drar du dig sakta men säkert mot cantinan i gränsen och är givetvis för full för att delta i NM.
Flest C:n
Stureplan, dippan, St tropez eller Vat T är dina hemtrakter, alltid på jakt efter en flaska dom att flasha med för brudarna. Hört talas om puder men aldrig sett det, skiter för övrigt fullständigt i vem som vann NM, det var säkert bara någon fattig bummare.
Flest D:n
Talar ständigt om jons kängruflip eller vilka häftiga byxor jacob har. Om man letar efter dig hittar man dig troligast i någon liten anläggning där de lyckats skrapa ihop en snövall som kallas för park. Troligen var du på Stadium winter jam och klagade på hur dåligt kicken var shapad.
Flest E:n
Finns 51 veckor om året på kontoret eller i villan som det ständigt behövs göras något med, efter jobbet tar du volvon för att hämta ungarna och kommer hem till en färdiglagad middag innan aktuellt sätter igång.
Flest F
Hemavan, sylarna eller Lyngen på vintrarna. Sarek eller kungsleden på sommrarna. Du har alltid en lång tur att traska, kanske du ska paddla sverige runt nästa år? Ständigt undrar du vad black diamonds nästa turskida kommer väga och hur mycket dynafits bindningar går att banta, behöver tältet verkligen alla pinnar?
För övrigt vill jag bara meddela att den bästa förfesten innehåller följande:
Ett antal flaskor god sprit exempelvis jäger eller struhrom (sistnämnda farligt om man ska köra hem).
Ett antal människor med transor + en extra transa.
Lite silvertejp.
Spadar till alla deltagare.
Sen går man och gräver ner flaskan och på allmän signal är det först att hitta flaskan och därmed vinna det ärofulla priset att dricka så mycket man kan, gräva ner den och så fortsätter det.
Kan rentav vara mer motiverande att hitta en flaska sprit än en vän?
Senast ändrad: