Vilken typ av skidåkare är du egentligen?

Givetvis har B varit flest med inslag av enstaka A. Men eftersom jag håller mig långt borta från Cham, i mitt tycke världens mest överskattade skidort så är B en klart mer träffande beskrivning. Att generalisera är en förträfflig sysselsättning och för att citera en gammal proffesor i medievetenskap- "fördomar bygger ofta på erfatenheter"

Tråkigt att D-folket blivit så många och fått så mycket utrymme.

[nicklas]

chrtur sa:
Peter_K sa:
Däremot verkar vissa personer som skrivit i denna tråden ta åt sig en del om folk retas lite med dem ;)
Hehehehe.... Det är ju precis det som är roligt att vissa tar in det som det mest allvarligaste man kan säga! Keep up the WORD Peter !
Det är ju tjuvnypen och gnabbet oss ironibestyckade friåkare som gör freeride värt att hänga på... Om det bara hade varit massa frågor och svar hela tiden hade ju stället blivit skitråkigt...

NickH, det är fördomarna som gör livet värt att leva... All bra komik bygger på fördomar. Punkt.

cederholm sa:
haha, visst. så alla ska vara som du?
Ja?

Läs den halvdassigt grå texten här nedan och säg mig om den säger dig något om denna tråd?

Om du läser så klankar jag inte bara ner på jibbers, utan även alla andra som åker skidor, därigenom också mig.

Eller är det du som bara är ironisk mot mig nu och jag är helt blåst?

Senast ändrad:
Jarle sa:
Emma: Sist vi träffades var jag ung och dum, vi har väl alla rätt att begå misstag? ;)
Så du är alltså inte dum längre? :P
Misstag gör vi allihopa...det har du ju rätt i

Och du av alla ska väl inte snacka om stora byxor...hörde om en viss Jarle som har införskaffat ett par fjällräven brallor...av typen som ska sitta rätt tajt, men hur många storlekar har du för stort? hmm...eller gäller det bara i snön man inte får ha stora byxor?

B och åter B med ett lätt inslag av A. Men eftersom Cham i mitt tycke är världens mest överskattade skidort (näst efter Åre) måste jag fan ta avstånd från det. Ska nu hem och tejpa ihop resterna av mitt gamla Klättermusenställ så jag är redo för nästa säsong. Skönt att sysselsättasig med generaliseringar, och för att citera en gammal medieprofessor som jag har haft nöjet att studera för " fördomar bygger ofta på erfarenheter".

Illa att D är så överrepresenterat och får så mycket utrymme.

[nicklas]

Hej_Emma sa:
Jarle sa:
Emma: Sist vi träffades var jag ung och dum, vi har väl alla rätt att begå misstag? ;)
Så du är alltså inte dum längre? :P
Misstag gör vi allihopa...det har du ju rätt i

Och du av alla ska väl inte snacka om stora byxor...hörde om en viss Jarle som har införskaffat ett par fjällräven brallor...av typen som ska sitta rätt tajt, men hur många storlekar har du för stort? hmm...eller gäller det bara i snön man inte får ha stora byxor?
Faktiskt är jag numera tillräckligt skadad för att varken vara dum eller snäll, jag bara existerar.

Jag skulle aldrig införskaffa ett par fjällrävenbrallor, dels för att jag inte har råd med det och dels för att det finns bättre. Vad skulle jag med ett par sådana till? Jag har ju pinewoods utebrallor och de är inte en cm för stora?

F, eftersom d inte va så svårt att räkna ut hur ja skulle svara...

Förlåt mig Gud för att jag har så dålig karaktär! Men, men... Man får ljuga lite för att hålla humöret
uppe!!

Over n' out

Senast ändrad:
D-E-D-D, å den sista vet jag inte....

Senast ändrad:
D, men du verkar tycka att alla jibbers är dumma i huvet o inte kan åka skidor..

mattiasssJ sa:
D, men du verkar tycka att alla jibbers är dumma i huvet o inte kan åka skidor..
det har man väl rätt att tycka?

Jag fick flest B men har aldrig varit i Kamchatka , har jag missat något? Björnbrottning låter spännande finns det i sverige?

Senast ändrad:
Dåligt formulär ju.

Första frågan: Jag åker twintips fast inte beroende på vad min favoritåkare åker.. kom igen
Andra frågan: Åker aldrig med ryggsäck. Annars stämmer D in mest + en kamera.
Tredje frågan: Jag dricker inte plus det att jag är minderårig.
Fjärde frågan: Park i brist på stora berg. D ?
Femte frågan: Inget av det.. Halvbaggy SMS ställ.

Försökte så gott jag kunde och fick mest D,n.
Dock gillar jag inte Jon lr Wester något speciellt. Finns bra med bättre åkare.
Tycker även jons kängru är trist (imo!). Anläggningen är väl rätt dock. Stadium winter jam vet jag knappt vad det är.

Hogizz, trodde du var familjefarsan som körde volvo och kollade aktuellt?

Hahaha ... :-) Jag är en klockren wannabee A-typ. Jag faller ytterst sällan när det är brant däremot klotar jag frekvent på transporter, i barnbackar och på andra läskigt flacka partier!

/MM

God damn it! Det var ju ett sjujäkla gnäll på att testet stämmer dåligt. Skärp er! Kan ni inte läsa mellan raderna och se det roliga i klyschorna och fördomarna? Jag gillar testet skarpt!

Hursomhelst, skönaste kommentaren kommer so far från Hasse:
Hasse sa:
...Bredast vinner och där är jag nu;)
Hade kunnat göra mig förbaskat lustig över det svaret, men jag låter bli. ;)

Senast ändrad:
ABBBC
Jarle sa:
Ps: Carled, vi har båda framtiden för oss, vi kommer säkert bli lika fräcka som JCM, Ace och de andra rävarna en vacker dag, om vi har tur.
Junior,
Not bloody likely!

Senast ändrad:
balanselius sa:
mattiasssJ sa:
det har man väl rätt att tycka?

Jag fick flest B men har aldrig varit i Kamchatka , har jag missat något? Björnbrottning låter spännande finns det i sverige?
nej? bara för att du har träffat en jibber som e dum i huvudet så e inte alla det

Haha, tur att jag har isyxan med mig om jag skulle hamna vilse i en park.

"B) Vätskepåse med Strohrom, spade, böjd sond, isyxa (för vilseåkna jibbers) samt en rulle silvertejp. "

ACAAD

Fan, jag blev mest A... Men det stämmer in rätt bra den där mixen av bokstäver, gnäller juh rätt fint om mina skidor och trängs ofta med många andra i offpisten samtidigt som jag runkar till känguruflippen och festar... HAHAHA klockers Jarle

Tycker du kan lägga till alternativet "Freeride" (för de som hellre snackar om skidåkning än åker själva).

Riktigt bra skrivet. Hade dock önskat några påstående till då det känns lite tunt med 5, men det säger jag kanske bara för att jag fick två C :(

Snödjup

Tillbaka
Topp