vilket brädmärke ?

Ninno

Ny medlem
vilket brädmärke ?
jag är tjej, och jag vill ha en bräda anpassad för mig, och så billig och bra som möjligt förstås.
en lätt och stabil, billig och bra bräda ? :) förslag ? e Forum ett dåligt alternativ ?
tacksam för svar ^^,

Senast ändrad:
vilket brädmärke ?
billig och bra aye.. men Burton Feather ligger på typ 3500 har jag för mig och är en freestylebärda anpassad för tjejer, den har riktigt snygg grafik också. Sen finns ju Feelgood (burton) som är bättre men då också dyrare, 5500 typ. Den är lite mer freeride, men fullt funktionsduglig i parken. Jag rekomenderar Burton helt klart, kör själv på M3 men kommer övergå till Burton under sässongen.
Och Forum är bra förutom deras misslyckade stancepryl som jag inte riktigt vet va den heter, men istället för vanliga hål att sätta fast bindningarna i så har dom nån sorts skjutfunktion så att du kan flytta fram och bak bindningarna utan att skruva lös dom för mycket. men dom där skjut grejjerna pajjar ganska lätt och blir mycket irriterande i längden tror jag..
Om du har bestämt dig så beställ brädan från www.blue-tomato.at så får du den nästan 1000 spänn billigare! oh yeah.. lycka till

vilket brädmärke ?
ride gör rätt så billiga brädor, men vet inte om de är så sepc kungliga i offpisten, beror väl förstås kanske lite
vilken modell man tar. Men forum tycker jag låter som en bra ide. om ja inte minns fel så skulle väl roxy göra
ett par snowboards, eller var det kanske skidor?

vilket brädmärke ?
Jag måste bara rätta elwilhelmo när han säger att Forums "stancepryl" är irriterande och pajjar lätt. Systemet heter I-Lock och dess främsta syfte är att ge så mycket frihet som möjligt när det gäller stance inställningar. I-lock funkar perfekt och även om skenorna i skårorna skulle "gå sönder" så kan man köpa nya för en billig slant. Men det behöver du inte oroa dig för.. för Forums tjej modeller STAR eller AURA har inte I-lock. Det är bara Pro modellerna som har. Forum är ett grymt bra märke och AURA är säkerligen en snuskigt bra bräda med grym grafik också. Nackdelen med forum är att distributören PTI har misskött sig något ordentligt och pågrund av detta så tas det inte in många Forum modeller i år så den är någ svår att få tag på. Även om du hittar den så kostar den en slant. Finns billigare alternativ där du kanske inte får lika mycket bräda för pengarna men fortfarande en bra bräda. Lycka till!

vilket brädmärke ?
Ride Solace. lekande lätt, bra flex kommer allt o uppfylal de du vill.. sen e de ju vikt o skor som utgör storlek

vilket brädmärke ?
Props till ebbe-werner som verkar veta vad han snackar om............ de enda jag har att tillägga är att Forum Aura har tunnare kärna för att få mjukare flex och vara mer förlåtande för de som inte är så tunga å starka..........utmärkt bräda för hela berget

PTI är inte Forums distrubutör längre så nu kommer det att hända grejer

PEACE

vilket brädmärke ?
Håller med den första talaren!
BURTON IS THE WAY TO GO! Deras brädor har den bästa technologin!
Alltså burton är ju royls royls av brädor, varför inte köpa det bästa när det ändå inte är så dyrt?

vilket brädmärke ?
Hej,
Du söker en allroundbräda. Visst är det härligt med offpist gärna i puder i gles skog (allra helst om man behöver lifta tillbaka). Om man passerar en park är det underbart, och är det dåliga offpistmöjligheter så är det skitroligt att försöka sej på några hopp och rails. Titta närmare på Nitro Mystique, en bra allroundbräda för skapliga pengar. Har du en lite större plonka kan du även titta närmare på Rome Blue.

Visst, Burton kanske har några brädor med högteknologi (Burton Vapor, exvis), men är alla deras modeller superbra för det? Några av dem är riktigt bra (jag har själv kört flera Burton-modeller), men det finns andra mycket bra märken där ute som slår Burton på fingrarna.

Vi vill alla njuta av härlig åkning där brädan lyfter oss, inspirerar oss, till att hela tiden finna nya linjer, nya hopp, och nya tricks - då kvittar brädmärket - tycker jag i alla fall.

The only powder to get high on, falls from the sky...

Ride on,

vilket brädmärke ?
Rad air gör fina brädor. kolla in tanker series 200 med ventilerad träkärna. de passar nog utmärkt i parken dess utom

vilket brädmärke ?
tjenna, skulle rekommendera pleasure brädan av Extrem! :) riktigt skön...
nu brukar fjolårets brädor vara till riktigt schyssta priser åxå, så va inte rädd o köp de fast de egentligen är för fjolårets snö ;)
man kan kompensera en halv bra bräda med ett bara schyssta bindningar, beror iofs på hur mkt man väger.

peace and love

vilket brädmärke ?
jag skaffade mig en ride vista 152 (jag själv är 164) förra (04/05) säsongen.. är grymt nöjd med den.. relativt lätt, stabil, flexibel, jävligt snabb och lätthanterlig i både offpisten och pisten.. ganska hård men ändå jäkligt flexibel.. en allroundbräda helt enkelt, funkar bra att trixa med också, men för min del är den lite lång för det.. fick ge 400 £ för den, orginalpris 500 £, men nu är den nog nere i betydligt mindre.. jag skulle kalla d en killbräda för tjejer, o eftersom jag har så små fötter så var d det bästa jag kunde hitta till mig(killbrädorna är för breda för mig)! den är bäst för snabb och lite aggressiv åkning överallt och pallar d mesta.. jag är toknöjd..

vilket brädmärke ?
hajjen och veeco... Det är så att PTI inte längre är distributör för Forum ni har rätt, vilket isig är jävligt gött eftersom PTI inte kunde sköta sig ordentligt. Browncouch är distributörer för Forum numera så förhoppningsvis får vi se ett lite större urval av Forum brädor nästa säsong. Enligt källor så kommer det även bli större tillgång på sapient och jeenyus snowboards. Sapient görs tydligen i samma fabrik som Forum brädorna och har ungefär samma specs vilket jag tyckte var rätt ballt. Nu ska jag inte sitta och försöka verbalisera mina tankar för det leder till att jag hasplar ur mig massa plattityder, men lycka till flicka att hitta en bräda! hej så länge!

Tillbaka
Topp