vilket djur är man i pisten?

erik_lagg

Aktiv medlem
Tänkte lyfta en viktig fråga. Det finns puderrävar och parkråttor men vilket djur är piståkaren?

Håll i er! Här kommer mitt förslag:
Pistmyra

Verkar omöjligt: men kan det finnas bättre förslag?

Om man lånar lite från ekonomisidorna; pisthökar och pistduvor. De som sveper graciöst ner och de som kuttrar runt smått slumpnässigt.
Den var riktigt bra. Finns absolut minst två olika pistdjur. Man brukar ju prata om att vara snabb som en vessla så kanske pistvessla kan vara ett alternativ till pisthök. Fast vessla är ju något man åker på förstås så det kanske blir förväxlingar där.

Pistgris? 😂

Har läst alla förslag men det känns som att vi inte riktigt är i mål ännu.

Som 50+ är man kanske en pistpanter. Fast idag åkte skidorna som de ville själv med mig, kände mig mest som en pist-chihuahua.

58c32c9e4e30e9b0297b23c7.w800.jpg

Jag tänkte ju att vi redan var i mål med mitt första förslag...ha ha.
Men detta utvecklas ju mot att piståkaren är så komplex så det behövs flera djur för att fånga detta väsen.
Funderade lite på pistiller och pistvessla. Är inte det bättre för toppturaren?:
Topptursiller, alternativt topptursvessla

Hök är ju bra men det låter lite som en person med stark vilja att lägga sig i - alltså typen som åker och klagar lite på andra - typen som irriterar sig på Hökarängen. Medan duvan är mer den som är överseende.

Pistgris, pistflundra och pistchihuahua är ganska otippade förslag - inte dåliga men otippade.

Redigerat: glömde carvhare och pistpanter. Helt rimliga förslag förstås.
Förresten… räv funkar ju till allt men så enkelt kan vi inte ha det.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp