"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Vilket märke är bäst när det gäller skyddd? | Freeride

Vilket märke är bäst när det gäller skyddd?

Niiiicke

Medlem
Senast ändrad:
jag har iallfall provat poc och dainese. jag tycker båda är bra fast poc är så dyrt..
dainese har iallfall jätte bra grejer, iallfall dom jag har provat.

har bara testad komperdell och det är grymt skönt ska väl vara säkert också hoppas jag

poc är fantastiskt bra tycker jag, har bara provat komperdell, och alltså aldrig åkt med deras grejer. samma sak med dainese. jag har själv just en poc body armor, även om jag sällan använder axelskydden, men den är gryyyymt bra!

Lee-nus sa:
poc är fantastiskt bra tycker jag, har bara provat komperdell, och alltså aldrig åkt med deras grejer. samma sak med dainese. jag har själv just en poc body armor, även om jag sällan använder axelskydden, men den är gryyyymt bra!
Nackdelen med poc tycker jag att de inte har armbågssskydd på tröjan. Jag har en förmåga att ibland slå i armbågarna när jag åker, speciellt vid brant åkning när man vurpar...hehe. Vad var det som gjorde att du valde poc framför dainese och komperdell då när du provade grejorna?

jag gillade passformen bättre, och så var själva tröjan lite längre. komperdelltröjan kändes ju som en magtröja... :S armbågarna på pocs body armor är ju rätt kraftigt paddade, men inga plastkåpor dock. tycker att det är lite hugget som stucket dock, det man förlorar i skydd vinner man i smidighet.

Jag har testat POC, scott och Wed´ze

Poc är skönt och så men jag föredrar allra mest Wed´ze.
Wed´ze är bäst i förhållanden kvallité/pris, dessa ryggskyd är bland de skönaste att åka med
och skyddar hyfsat. Nackdelen är att jag köpte ryggskyddet i en butik i Frankrike, det går alltså inte köpa i Sverige (man måste köpa via nätet).

Men POC erbjuder alltid bäst skyddutrustning MEN det dyrt.

Ta poc du, det är ett klokt val.

Konstigt att alla säger att POC är bästa skydden? Varför då? Jag menar Danise har varit med betydligt längre. Är lättare, mycket lättare och bekvämare och även billigare. Se natt POC skyddar bäst? Hur många vet nåt om det? Danise är trots allt godkänt för motorcykel åkning och det är väl värre än skidåkning eller?

//H

Håller med Heinz...

Känns som att alla tjatar om Poc och att det blivit inne att ha de skydden. Förstår inte heller riktigt varför utseendet skulle spela så stor roll på skydd eftersom dom oftast inte synns.

Jeffa

louis vuitton fungerar men när jag var och hörde med dem så var det slut. du kan ju checka in om de fått in något nytt dock

ungdomsmottagningen delar ut gratis skydd om man frågar. annars kan man beställa på internet eller köpa i matbutiken. använd alltid skydd!

Rättar mig även jag i det ledet att poc har blivit en innesak...
Poc har blivit "hippt" och fräscht, dom har lyckats göra sig ett namn på marknaden som alla förknippar med kvalitet även om få har testat eller kör med deras saker. Att både Jon och Tanner kör för dem gör nog inte saken sämre heller.

Men vad vet jag, deras saker kanske ÄR så bra som alla säger!

@jeffa & felix: är det inne med poc? shit, vilken trendkille jag måste vara trots allt. :)

vem bryr sig om design när man väljer skyddsutrustning? möjligen mellan två helt likvärdiga skydd kan utseendet avgöra för mig. huvudsaken är såklart att skydden sitter bra! enda gången mitt ryggskydd syns är de sekunder mellan att jag tagit av jackan till jag fått av mig ryggskyddet i lunchrestaurangen, och jag tvivlar på att någon annan överhuvudtaget reagerar.

och jag har inte påstått att dainese, komperdell eller nåt annat fabrikat skulle vara sämre, har endast sagt att jag valde poc pga bra passform, samt att jag har bristande kännedom om andra märken.

skulle gå på poc skyddet. eftersom att poc har så sköna och hållbara skydd !
sen vet jag inget om dom andra märkerna :P

hmm, har aldrid provat skyd i någon större utmärkning. Har endast haft ryggskydd på mig, tänkte låna tråden litegrann med en fråga. Blir det inte väldigt varmt med alla dom skydden på? Kan föstå att det är värt om man planerar att slänga sig ut för ett stup, seth morrison style, men annars?

/Simon

Chamo_Blide sa:
Blir det inte väldigt varmt med alla dom skydden på? Kan föstå att det är värt om man planerar att slänga sig ut för ett stup, seth morrison style, men annars?
jag har aldrig haft några problem med vare sig värme eller kyla. det räcker med att klä sig smart! skaljacka, fleecetröja och underställ för min del. blir det för varmt tar man bara av fleecetröjan. har varken frusit eller varit för varm de senaste tre åren i skidbacken... :)

ok, jag kör vanligtvis med skaljacka och underställ. Om det är riktigt kallt så blir det en flis också. Tkr bara att det låter väldig varmt och knöligt med värsta hockeyutrustningen på sig ;)

Chamo_Blide sa:
ok, jag kör vanligtvis med skaljacka och underställ. Om det är riktigt kallt så blir det en flis också. Tkr bara att det låter väldig varmt och knöligt med värsta hockeyutrustningen på sig ;)
det är ju därför det är viktigt med hur grejerna sitter! jag åker ju även med ryggsäck så det är ännu en grej att ha på sig, utanpå allt det andra. jag känner mig nog faktiskt inte alls mindre smidig utan ryggskydd, bara mer naken... :)

edit: för att det ska vara smidigare kör jag med ryggskyddet direkt ovanpå understället, med fleecen på det, det funkar bäst för mig, särskilt om man ska ta av ett lager. man får ha rätt rymliga fleecetröjor så att det inte blir stramt med skyddet under dock.

Senast ändrad:
Ja, rygga har man ju såklart på sig. Håller med om att det känns lite konstigt att åka utan den när man har vant sig vid det :) Ja, som sagt så har jag testat rygg skydd och det är väl inga problem, vad jag tänker på är en hel tröja med skydd, armbågsskydd, ryggskydd och allt vad det heter. Jaja, alla gör som dom vill, tror ite att ajg kommer inföskaffa en sådan tröja iaf.

Chamo_Blide sa:
Ja, rygga har man ju såklart på sig. Håller med om att det känns lite konstigt att åka utan den när man har vant sig vid det :) Ja, som sagt så har jag testat rygg skydd och det är väl inga problem, vad jag tänker på är en hel tröja med skydd, armbågsskydd, ryggskydd och allt vad det heter. Jaja, alla gör som dom vill, tror ite att ajg kommer inföskaffa en sådan tröja iaf.
jaså, ja, det är väl lite mer bök, men det ersätter ju å andra sidan ett lager. jag har ju ett sånt skydd från poc, s.k. body armor, men själva jackan kör jag väldigt sällan med, men man kan använda den som ett vanligt ryggskydd också. mycket praktiskt.

Lee-nus sa:
Chamo_Blide sa:
det är ju därför det är viktigt med hur grejerna sitter! jag åker ju även med ryggsäck så det är ännu en grej att ha på sig, utanpå allt det andra. jag känner mig nog faktiskt inte alls mindre smidig utan ryggskydd, bara mer naken... :)

edit: för att det ska vara smidigare kör jag med ryggskyddet direkt ovanpå understället, med fleecen på det, det funkar bäst för mig, särskilt om man ska ta av ett lager. man får ha rätt rymliga fleecetröjor så att det inte blir stramt med skyddet under dock.
Jag kan informera att det INTE finns någon leverantör i europa för dainese så man kan helt enkelt glömma dainese oavsett hur bra de är. Kvar är då kompardell och POC och då tror jag att jag väljer POC. Som tur är kan man beställa båda märkerna på naturkompaniet. Ska även köpa knäskydd av dem tänkte jag.

Hasse sa:
Konstigt att alla säger att POC är bästa skydden? Varför då? Jag menar Danise har varit med betydligt längre. Är lättare, mycket lättare och bekvämare och även billigare. Se natt POC skyddar bäst? Hur många vet nåt om det? Danise är trots allt godkänt för motorcykel åkning och det är väl värre än skidåkning eller?

//H
När jag åker snowboard så vill jag ha skyddsuttrustning anpassat till mig och till min åkning.
(och till min ekonomi) Skulle jag ha råd skulle jag åka med POC eftersom JAG tycker att dem är skönast att åka med.

Men det får duga med vad man har råd med, eller hur?

Allt detta är dessutom en smaksak.
Don´t make a storm in a teacup...

SverigeTomten sa:
Hasse sa:

//H
När jag åker snowboard så vill jag ha skyddsuttrustning anpassat till mig och till min åkning.
(och till min ekonomi) Skulle jag ha råd skulle jag åka med POC eftersom JAG tycker att dem är skönast att åka med.

Men det får duga med vad man har råd med, eller hur?

Allt detta är dessutom en smaksak.
Don´t make a storm in a teacup...
Jag som har råd att slösa lite pengar köper då POC. Tusen tack för hjälpen allihop!

Verkar som om många i detta forum lyssnar mkt på vad andra har och köper sånt eftersom att MR X kör med den hjälmen osv..istället för att testa sig fram till vad som sitter bra på han/hon och testat i butik. säger däremot inte att det är fel att fråga om hjälp eller så vidare.. utan det är bara en grej jag sett mkt av i forumet vilken skida ska jag ha osv trådar. samt vart kan man köpa den hjälmen ?

Daniese är Italienskt så de finns i Europa visste.Och i Sverige.

//H

KaILe sa:
Verkar som om många i detta forum lyssnar mkt på vad andra har och köper sånt eftersom att MR X kör med den hjälmen osv..istället för att testa sig fram till vad som sitter bra på han/hon och testat i butik. säger däremot inte att det är fel att fråga om hjälp eller så vidare.. utan det är bara en grej jag sett mkt av i forumet vilken skida ska jag ha osv trådar. samt vart kan man köpa den hjälmen ?
Bekymret är att jag måste beställa prylarna, de har inte prylarna jag leter efter i utbudet i butiken. Och därmed kan jag inte prova vilket märke som sitter bäst! Och Hasse, vilka säljer då dainese? Har ringt flera återförsäljare som står på daineses hemsida och de säger att det inte finns något lager i sverige/europa och att de inte vet vem som tar hem prylar från dainese.

Senast ändrad:
NP_Sweden sa:
KaILe sa:
Bekymret är att jag måste beställa prylarna, de har inte prylarna jag leter efter i utbudet i butiken. Och därmed kan jag inte prova vilket märke som sitter bäst! Och Hasse, vilka säljer då dainese? Har ringt flera återförsäljare som står på daineses hemsida och de säger att det inte finns något lager i sverige/europa och att de inte vet vem som tar hem prylar från dainese.
vart bor du nånstans då? inte så kul att beställa om du inte provat först kanske...

Lee-nus sa:
NP_Sweden sa:
KaILe sa:
vart bor du nånstans då? inte så kul att beställa om du inte provat först kanske...
Karlstad.......

Senast ändrad:
NP_Sweden sa:
hm, där vet jag ingenting... men i örebro kan i alla fall skidåke hjälpa dig, han brukar ha ryggskydd hemma, tror han har en body armor hängande i l/xl också! men det är ju en 12 mil emellan eller nåt...

Lee-nus sa:
NP_Sweden sa:
hm, där vet jag ingenting... men i örebro kan i alla fall skidåke hjälpa dig, han brukar ha ryggskydd hemma, tror han har en body armor hängande i l/xl också! men det är ju en 12 mil emellan eller nåt...
Jag chansar på POC. Svårt att hitta butiker som har dainsese, POC och komperdells tröja hängandes i butikerna. Goda åsikter om POC här så de kan inte vara så kassa.

Hasse sa:
Daniese är Italienskt så de finns i Europa visste.Och i Sverige.

//H
Har kollat upp dainese återigen och såhär ligger det till. Det finns INGET lager i sverige för dainese utan man måste beställa direkt ifrån dainese i italien. Och ingen av de jag ringt som står som återförsäljare på dainese hemsida för skid - och snowboarddelen vill ta hem några prylar från dainese pga. att det är så mycket krångel med företaget och att de inte får det de beställer. De jag pratade med skulle t o m sluta arbeta med dainese pga. allt krångel. Och försöker man beställa från butiker som säljer dainse mcgrejor så får de enligt dainese inte beställa hem snowboard/skid/mountainbikegrejor från företaget, enligt butiken..

Vilket underbart företag dainese är alltså, man kan ju nästan tro att de håller på att gå i konkurs. Jag väljer POC, där kan man få tag i prylarna i alla fall, hoppas jag! :-)

Jag är på jakt efter en skyddsjacka till vintersport och cykling.
Många menar att Dainese skydd varit överlägset bäst ventilerade.
Hur är det med ventilationen i dom mjuka skydden, som fex Kompardell har kommit med?
Man ser ju ingenting av hur dom är perforerade. Och tyget på utsidan borde hindra ventilationen jämfört med skydden med utvändiga perforerade plattor..

Senast ändrad:
"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp