vilket märke på bräda o vilken längd bör man ha?

the_messer

Ny medlem
Jag ska införskaffa en bräda tänkte jag men är lite osäker på vad man bör ha för någon och vilken längd.

Är sådär 1.90 lång på runt 86 kg. Har en 45-46:or i skor. Har åkt med på brädor runt 164-166 har jag för mig (kommer inte riktigt ihåg) innan och de har ju fungerat bra så tror det är rätt nice, fast tänkte ju kolla med er kunniga människor här =)

Problemet är dock vad man ska ha för bräda. Har åkt en hel del och åker i princip bara pist eller off-pist då de flesta kompisar åker skidor.
Hade planerat att få bräda, boots och bindning för runt 6000 så brädan ska ju inte vara allt för dyr. Inte så kul ifall man trashar den. Burton ska väl ha shyssta saker vad jag vet. Nån som har något bra förslag på vad man kan köpa?

Testa lite brädor i vinter det är det bästa.. för märket är en smak sak.. vissa gör hårda brädor och andra mjuka. Om nån säger att Allian gör bra brädor så kanske han tycker det men du kan tycka helt annat.
Längden på brädan anpassas till hur mkt du väger är inte så bra på det men tror att du ska har runt 164.

Ska du lägga ca 6000 för hela kittet kan du inte räkna med att få det bästa. Hade jag varit du hade jag försökt kolla runt lite efter förra årets prylar. Det borde kunna finnas en del som butiker vill bli av med och du borde kunna komma över når riktigt bra för 6000.

Det där med märken och kvalitet är ju en så otroligt individuell grej. En del svär att Burton är det bästa som finns och andra tycker att Burton suger. En del bryr sig inte om ifall de köper "skidmärken" och andra skulle hellre dö än att spänna på sig en Salomon. Vissa tycker att små åkardrivna företag är det enda som gäller medan andra tycker att det mest är hype och image. Några bryr sig inte för fem öre var deras bräda är tillverkad medan en del totalvägrar om det står "made in China" på brädan.

Mitt råd är att testa brädor själv och ta reda på så mycket du kan om olika brädföretg och vad de står för. Välj sedan något som passar dig både vad gäller pris, prestanda och känslomässigt.

Lycka till!!

STORFOT!!! hejhej... hur e läget i skogarna i norr ?? ;)

jooo,, breda brädor skall du ha för att kunna variera dina stance som du vill..

billiga breda sköna brädor från Burton..

1. Burton Cruizer 164 Wide 26,2 i midjan BILLIG

2. Burton Bullet 162 26,3 i midjan rättt billig

3. Burton Baron 167 26,2 i midjan mellan dyr

4. Burton Baron ES 164 26,1 i midjan inte billig

vill du ut å leka i parken så köper du en:

1. Burton dominant 159 26 i midjan 4300:-

peace brother

/kalle

Tillbaka
Topp