Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man har Mac ja.Helmers sa:Final Cut är överlägset!
annars kan du ju få ett för 600kr också. Pinacel Studio 11 kostar det åtminstonde...CharlesAndreas sa:orka köpa redigerings program, de kostar ju typ 6k... Annars e vegas lätt bästde använder jag
Det stämmer väl iofs inte riktigt. Final Cut är bra, absolut, och även Premiere duger. Men det är inte det bästa till de två operativsystemen. Letar man det så får man nog börja kika efter Avid (som finns för både Mac o PC), eller nåt i den klassen..Timmm sa:Men kom igen!
Alla ni med mac (som jag själv) kommer säga final cut pro. alla ni med pc som testat "alla" kommer säga premier pro. Det finna två program som är bäst, en på vardera operativsystem, och det är just dessa.
Mac: Final Cut Pro
PC: Premier Pro
jag har testat både final cut pro och premiere pro, det är i princip exakt samma uppbyggnad. Det är som att de är samma grundare, ja vet inte om de är de men. det enda jag kan ge ett plus till final cut pro jämfört med premiere är att jag har hittat maskningsverktyget i final cut men inte i premiere, men de ska ju finnas nånstans.nilltre sa:alla skriver alltid finalcut pro är mkt bättre än premier... av ren nyfikenhet bara undrar jag om 10% av er som skriver det bara läst det eller fått erfara det?
Sitter precis med premier cs4 som jag fick som tidigjulklapp och jag har då aldrig sett några begränsningar i premier/after effects. Dock är jag ju bara en glad amatör. Men det tror jag dom flesta är här inne.
Jag har själv aldrig testat fcp men är sugen på att köpa mig en imac till jul. Om det nu är så jättemånga ggr bättre. Då vi ska försöka göra en relativt seriös film i vinter.
Hur skiljer det sig, är sakerna mer lättåtkomliga? eller större bredd på effektfronten? .... bara undrar då det enda man läser överallt att det är så jättemycket bättre.