Vilket ryggskydd?

• Trådstartare Trådstartare m_p
  • Start datum Start datum

m_p

Ny medlem
Vilket ryggskydd?
Tjenare.
Ska köpa ett ryggskydd men vet dock inte vilket.
Vad är det man ska ha? Ryggskydd med "plattor" eller ryggskyddsväst?

Ryggskyddsväst är mycket skönare men själva skyddet känns ganska klent.

Kom med förslag på vad jag ska köpa. Det ska helst kosta under 1500 kr.
Säg gärna också vart i Stockholm det finns att köpa.

Hare

Vilket ryggskydd?
tjoo
jag köpte ryggskydd igår.
efter att kollat runt en del hittade jag komperdell air.
detta var lätt det skönaste av dom jag har testat.
kostade 800 med studentrabatt på udéns i göteborg. finns säkert i många mcaffärer.

Vilket ryggskydd?
Den miljonte tråden på samma tema...
Jag rekomenderar fortfarande Dainese NW. Ett skönt men framförallt svalt ryggskydd. Tänk på att du ska kunna ha det alla åkdagar så det inte blir att det är kvar i rummet bara för att du är less att svettas på ryggen.
Jag köpte mitt på Alpingaraget och då kostade det ca 1200 spänn.
Priset är dock inte så intressant. Att du har en hel rygg även i morgon, det är intressant.

Vilket ryggskydd?
ja skulle villja rekomendera pro tech ryggskydd för att den är mycket billig och slår allt i prisklassen.
den är mycket rörlig och man glömmer direkt bort att man har på sig den. ja har krashat med den oxå och ryggen håller definitift.
och det bästa är att den kostar bara 600 kr på stadium.

Vilket ryggskydd?
Har nu kört med min ryggskyddsväst från Head under 10 åkdagar och det var bland de bättre köpen till min skidutrustning, sitter skönt och värmer gött över ryggen.

Har kraschat rätt schysst med den så den är väl beprövad, dock känns det som att nätet skulle kunna gå sönder om man är mer spännis än vad jag är :)

800 spänn med rabatt på stadium, mycket bra deal!

Vilket ryggskydd?
Har kört med Rossignol En 1621-2 i två säsonger och det är ett grymt bra skydd. Skyddar alla kotor och sitter mycket bra. Har räddat livet på mig minst två gånger ordentligt. Priset ligger dock en bra bit över tusenlappen men vad gör det när man kan fortsätta gå för resten av livet!

Tillbaka
Topp