För er som undrar om SAGA så kan jag hälsa att det inte är ngn som helst idé att beställa nu. Det har varit strul med SAGA hela vintern i stort sett, ingen har fått sina kläder förutom de sponsrade åkarna. Kläderna sitter, och har suttit i flera månader, fast i den amerikanska tullen. Alltså så har SAGAs kontor i Salt Lake inte fått in kläderna till sig än. Det har sagts att de ska släppas från tullen flera gånger, det senaste jag hörde var att det skulle hända i slutet an juni eller början på juli, men så har det ju inte blivit. Så fort de får in kläderna till kontoret så kommer de börja fraktas ut till kunderna.
Jag har själv beställt ett ställ och har väntat sedan i april ungefär. Vet att Wilhelm här på freeride förbeställde sitt ställ i december 06 och han har inte heller fått sina kläder. Så beställ inget, det är bara dumt. Om du verkligen vill ha kläderna är det bäst att vänta tills andra börjar få sina ställ och beställa då.
Om de är slut vet jag inte, men jag tror inte att de är det. Det går ju att beställa på hemsidan fortfarande, och då kan det ju inte stämma att de är slut. Det Rastavibrationer skrev för flera månader stämmer inte, han hade missuppfattat sidan.
Ännu ett problem med SAGA för tillfället är ett de är otroligt dåliga på att svara på mail och liknande. Jag mailade dom 3 gånger för någon vecka sen, men har inte fått något svar. Antar att det har och göra med att dom inte har några nyheter, men ändå, man tycker de skulle kunna hålla kontakten med sina kunder.
OBS! Problemet med kläderna handlar ENDAST om skidkläderna, de vanliga t-shirtsen och så ska det inte vara några som helst problem, så de går att beställa och få hem.
Men som sagt, beställ inte SAGA nu, vänta och hoppas att allt löser sig. Det borde göra det, SAGA gillar det antagligen lika lite som jag, och de andra kunderna, gör.